سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

اعضای کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری، ظهرامروز با حضور در بنیادعلوم وحیانی اسرا، باآیت العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این دیدار حجت‌الاسلام سید مهدی علی‌زاده موسوی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری، در سخنانی با اشاره به انتشار منشور علمی کنگره، گفت: یکی از بهترین کارهایی که بایددر مقابل جریان های تکفیری انجام شود، تبارشناسی جریان‌های تکفیری، ریشه‌یابی افکار و اندیشه‌های آنان است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های مرتبط با جریان های تکفیری بررسی پیامدهای سیاسی فعالیت این گروه ها و همچنین بررسی راه‌کارهای جهان اسلامی برای برون رفت از جریان تکفیری گری است.

دبیر کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری خاطرنشان کرد: این کنگره هم و غم خود را مصروف یافتن راه هایی برای مقابله با این جریانات کرده است.

وی گفت: جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی آن و نیز بررسی راه کارهای جهان اسلام برای برون‌رفت از بحران تکفیر جزء عناوین علمی کنگره خواهند بود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری همچنین از برگزاری 9 نشست علمی در کشورهای لبنان، ترکیه، پاکستان، عراق، انگلستان، نیجریه و تونس تا پیش از آغاز به کار همایش در آبان سال اینده خبر داد.

وی افزود: منهج‌شناسی جریان‌های تکفیری، مبانی اعتقادی آنها و شبهه‌شناسی تکفیری‌ها، در راستای مقابله صحیح با آنها در منشور کنگره خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت گنجانده شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha