شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

همایش زینب کبری‌(س) اسوه حیات طیبه با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام مهدی صفورایی، رییس مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی در این همایش  با ارائه گزارشی از  برگزاری همایش زینب کبری(س) اسوه حیات طیبه ، گفت: فراخوان همایش برای همه حوزه‌های علمیه خواهران که حدود 316 حوزه بود، ارسال و از 34 حوزه مقاله دریافت شد.

وی اسوه حیات طیبه، رشد علمی پژوهشی طلاب و آشنایی با سیره، زندگانی و حیات حضرت زینب‌(س) به عنوان یک اسوه حیات طیبه را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و بیان داشت: 192 اثر از داخل و خارج ایران به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی دریافت شد که از این تعداد، 19 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر علمی همایش زینب کبری‌(س) اسوه حیات طیبه خاطرنشان کرد:حیات علمی، حیات اخلاقی تربیتی، حیات معنوی، حیات اجتماعی سیاسی، حیات فردی و حضرت زینب‌(س) در متون ادبی محورهای اصلی این همایش بود.

خاطرنشان می شود؛ در این همایش پرچم حرم مطهر حضرت زینب‌(س) که مدتها بر روی مضجع شریف امام علی(ع) و قبر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) قرار گرفته  و سپس بر فراز گنبد حرم مطهر  عقیله بنی هاشم برافراشته شده بود به دست بانوان طلبه موسسه اموزش عالی بنت الهدی به اهتزاز درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha