شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

خداوند متعال تمام ضروریات مورد نیاز برای ساخت بهشت اخروی را در اختیار انسان قرار داده و این ما هستیم که می توانیم به تناسب استعدادها ،توانایی ها و فهم و درک خود از زندگی ابدی آن را بسازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه: آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه در جمع طلاب خواهر حوزه  علمیه  استان که در محل بیت امام جمعه برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: بنا به سفارشات اکید شارع مقدس تنها چیزی که با انسان منتقل می شود، عمل صالح اوست که به عنوان یک نکته کلیدی در طول زندگی باید آن را به کار ببندیم.

 وی با اشاره به اینکه عمل صالح انسان را شکل می دهد و تربیت می‌کند گفت: خداوند متعال تمام ضروریات مورد نیاز برای ساخت بهشت اخروی را در اختیار انسان قرار داده و این ما هستیم که می توانیم به تناسب استعدادها ،توانایی ها و فهم و درک خود از زندگی ابدی آن را بسازیم.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت چگونگی استفاده از مصالح خداوندی برای رسیدن به سعادت ابدی گفت:با کمی تامل در نفس خویش به راحتی می توان به این نتیجه رسید که آنچه کارساز و توانمند است تنها عمل صالح می باشد.

 آیت‌الله علما در ادامه ،رسیدن به حیات طیبه را نیز درگرو انجام عمل صالح عنوان کرد و گفت: همت خود را در عمل به کار ببندیم و عمل نیک را در وجود و روح خود نهادینه کنیم.

 وی همچنین با اشاره به اینکه درک مفاهیم و احکام خداوندی به هیچ عنوان سخت نبوده و کاملا قابل فهم برای تمام جوامع بشری است افزود: توبه و بازگشت یکی از مهمترین حالاتی است که خداوند متعال در قران کریم به آن توجه خاص داشته که این امر نیز هیچ گونه منافاتی با زندگی دنیوی ما ندارد.

آیت‌الله علما در پایان با اشاره به منابع دینی و اینکه عمل انسان،  پول، نزدیکان  و بستگان  او همیشه دردنیا همراه اوست افزود: در این میان تنها عمل است که قسم یاد کرده نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز همیشه  همراه انسان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha