شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

برخی طلاب شیفته زرق و برق دنیا شده و با رها کردن درس طلبگی، وارد دانشگاه می‌شوند، در حالی که سربازی امام زمان (عج) باید با شور و شوق توأم با اخلاص باشد تا بتوان مردم را هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، صبح امروز در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با استناد به روایتی از امام محمدباقر (ع) «الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ حَتَّى يَخْلُصَ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ .../ استمرار و به پایان رسانیدن یک عمل که با خلوص انجام شود، از خود آن سخت تر است ...»، به لزوم اخلاص در انجام کارها اشاره کرد و گفتند: جوانان زیادی با شور و شوق وارد حوزه‌‌های علمیه می‌‌شوند و با افتخار سربازی امام زمان را می‌پذیرند، اینها باید با علاقه تمام به درس و تحصیل بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان این که نباید گرفتار زرق و برق دنیا شد، افزودند: برخی از طلاب در مسیر فراگیری علوم اهل بیت(ع)، شیفته زرق و برق دنیا شده و وارد دانشگاه ها می‌شوند و درس طلبگی‌ را رها می‌کنند، در حالی که سربازی امام زمان (عج) باید با شور و شوق توأم با اخلاص باشد تا بتوان مردم را هدایت کرد.

ایشان با بیان این که در شرایط فعلی درس خواندن به مراتب بهتر از گذشته است، یادآور شدند: بسیاری از بزرگان حوزه همچون حضرت امام (ره)، مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) و ...، با مصائب شدید و سختی‌های زیاد، در درس و بحث حوزه استوار ماندند و در جهان اسلام درخشیدند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این که هیچ گاه و به هیچ قیمتی نباید سربازی امام زمان(عج) را رها کرد، ابراز داشتند: شاگردان مکتب امام صادق (ع) با تحمل سختی‌ها به معنای واقعی به «الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ» عمل می‌کنند.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به طلاب و فضلاء بیان داشتند: استمرار در درس و بحث موجب دستیابی به علم و آگاهی می‌شود و اگر حتی یک روز بین جلسات درسی فاصله بیافتد، فراگیری علم و دانش به صورت کامل انجام نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha