شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: طلاب استعدادهای درخشانی درزمینه های مختلف دارند که باید شناسایی و هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی سه شنبه شب(15بهمن) در گردهمایی طلاب و فضلای تهرانی مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه امیرالمومنین (ع) برگزار شد،با  تبریک دهه فجرانقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلابی که حضرت امام راحل با توکل به خدا و تکیه بر ایمان راسخ شکل داد، زمینه ساز قیام جهانی حضرت حجت(علیه السلام) است .

7هزارو 500طلبه در تهران

رئیس انجمن اصول فقه حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تهران بیش از 7هزارو 500 طلبه و روحانی برخوردار است اظهارداشت: طلاب تهرانی  استعدادهای درخشانی در زمینه های فرهنگی ؛اجتماعی، قدرت در تبلیغ، و هدایت مردم دارند که باید استعداد های درخشان شناسانده شوند .

وی  با اشاره به وضعیت علمی حوزه های علمیه شهر تهران گفت: حوزه علمیه تهران می تواند به عنوان قطب دوم حوزه ها مطرح شود، ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

عضو شورای عالی انجمن فهم ودین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با انتقاد از وضعیت فرهنگی شهر تهران افزود: تهران از لحاظ وضعیت فرهنگی ،اخلاقی با مشکلاتی روبه است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان فرهنگی و طلاب قرار بگیرد .

با سیاست زدگی موافق نیستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه با اشاره به انتخابات پیشروی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: توجه به مسائل سیاسی مهم است، اما کسی با سیاست زدگی موافق نیست؛ باید مهمترین دغدغه ها رسیدگی به مشکلات طلاب و برنامه های کلان حوزه باشد .

وی همچنین با ارائه پیشنهاداتی برای مجمع طلاب تهران گفت:راه اندازی سایت اینترنتی مجمع ، صندوق حمایت از طلاب و فضلای تهرانی ، ایجاد اتاق مشاوره علمی طلاب  هماهنگی با اداره کل تبلیغات اسلامی شهرتهران و اعزام طلاب به مراکز و مدارس تهران در برنامه های مجمع طلاب این شهر بررسی شود .

 انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha