دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام منتظری

دادگاه ویژه روحانیت با تدبیر حکیمانه امام راحل (ره) تاسیس شد و بعد رحلت ایشان نیز مقام معظم رهبری بر ادامه کار این تشکیلات تاکید دارند و آن را حفظ کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین منتظری، امروز در همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت در قم گفت: دادگاه های ویژه روحانیت با تدبیر حکیمانه امام راحل (ره) تاسیس شد و بعد رحلت ایشان نیز مقام معظم رهبری بر ادامه کار این تشکیلات تاکید دارند و آن را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ضرورت ادامه کار دادگاه های ویژه روحانیت همان گونه که در زمان حیات امام خمینی(ره) احساس می شد با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب استمرار دارد و ضرورت آن، امروز هم قطعی است.

رییس کل دادگاه های ویژه روحانیت ادامه داد: دو سال پیش خدمت مراجع عظام ، بزرگان حوزه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها رسیدیم و نظر آنها را در خصوص ضرورت ادامه کار این نهادجویا شدیم، در این دیدارها همه مراجع و بزرگان بدون استثنا بر ادامه کار دادگاه ها و دادسراهای ویژه روحانیت با هدف صیانت از جامعه روحانیت تاکید داشتند؛ البته بعضی از این بزرگان نظرات اصلاحی داشتند که مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری یادآور شد: بخش عمده ای از وقت قضات دادسراهای ویژه روحانیت، صرف رسیدگی به پرونده هایی می شود که می توان آنها را در شورای حل اختلاف بررسی کرد تا آنان فرصت بیشتری برای مسئولیت های خطیری که بر عهده دارند، داشته باشند.

رییس کل دادگاه های ویژه روحانیت تاکید کرد: این نهاد باید تعامل بیشتری با حوزه های علمیه و بزرگان داشته باشند، چرا که با این تعامل می توانیم به اهداف پیش بینی، هرچه بهتر دست پیدا کنیم.

وی در پایان از قضات دادگاه های ویژه روحانیت خواست که بحث مدیریت قضایی را در پرونده ها جدی بگیرند تا با مدیریت صحیح پرونده ها، در بحث رسیدگی و صدور احکام شاهد کمترین آثار و تبعات سوء باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha