دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
آیت‌الله مهدوی

طلبه‌ای در حوزه‌ها علمیه می‌تواند جامع و موثر باشد که در سه علم اخلاق، فقه و کلام همزمان و هم تراز متخصص شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان در پنجمین نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در اصفهان پیرامون اهمیت درس اخلاق اظهار داشت: در مسایل اخلاقی و دروس مربوط به اخلاق، نباید علم کلام که زیربنای علم اخلاق است فراموش شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دین اسلام همواره بر علم اخلاق تاکید فراوان دارد، آموختن فقه و اصول و پیدا کردن تخصص در این امر، یک فریضه است و هیچ‌گونه کوتاهی در آن پذیرفته نیست ولی علم فقه را نمی‌توان جدای از علم اخلاق دانست زیرا علم اخلاق تاثیر مستقیمی روی اعمال انسان دارد.

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: عمل ناصالح بر ریشه انسان اثر می‌گذارد ما نمی‌توانیم نسبت به ریشه‌ها بی‌تفاوت باشیم.

وی متذکر شد: طلبه‌ای در حوزه‌ها علمیه می‌تواند جامع و موثر باشد که در سه علم اخلاق، فقه و کلام همزمان و هم تراز متخصص شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر طلبه‌ای بخواهد همچون امام راحل باشد و همچون او راه اسلام را طی نماید، باید در هر سه علم مذکور تبحر پیدا کند، در علم کلام به حد یقین برسد و در حد کامل تهذیب پیدا کند و در علم فقه، همه شرایط عمل صالح را بدانند و بدان عمل کنند.

وی با اشاره به حضور اساتید اخلاق حاضر در پنجمین نشست ماهانه گفت: علما و اساتید حوزوی باید در بیان مباحث اخلاقی، کلیات و جزییات آن را بیان نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha