شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی، ضعف ایمان و سستی در اعتقادات را عامل گمراهی انسان دانسته و گفتند: اگر به معارف نهفته در آیات قرآن توجه شود، مسیر دستیابی به کمال هموارتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛  معظم له، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولین و فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، با بیان این که ایمان قلبی با عمل به قرآن و فرامین اسلامی به دست می آید، اظهارداشتند: بعضی افراد بدون آن که توجهی به معنای عمیق آیات داشته باشند، قرآن را تلاوت می کنند، در حالی که اگر به معارف نهفته در آیات توجه شود، مسیر دستیابی به کمال هموارتر می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند:اگر انسان ها واقعا به آنچه که خدای متعال از طریق پیامبر اسلام(ص) نازل کرده، آگاهی یابند، قلب و روح آنان متحول و بر ایمان ها افزوده خواهد شد.

معظم له با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ادامه دادند: امام (ع) در روایتی می‏‌‏فرمایند "هنگام قرائت قرآن اگر به  آیات مربوط به بهشت رسیدید آرزو و دعای شما این باشد که خداوند بهشت را نصیبتان کند و هرگاه به آیات مربوط به دوزخ رسیدید از خداوند بخواهید که اهل نجات باشید".

حضرت آیت الله علوی گرگانی، ضعف ایمان  و سستی در اعتقادات را عامل گمراهی انسان دانسته و افزودند: یکی از سعادت های بشر رسیدن به ایمان قلبی است.

معظم له در پایان با تاکید بر این که لباس و ظاهر، ملاک تشخیص ایمان نیست، خاطرنشان کردند: در روز قیامت تمام اعمال خوب و بد انسان، آینه ای در مقابل او است و آدمی از رفتارهای بد پشیمان خواهد بود، بنابراین باید همواره به فکر آخرت خود باشیم.

40 / 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha