چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تجمع

جمعی از طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در اعتراض به صدور قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جمعی از طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی، عصر سه شنبه، در اعتراض به صدور قطعنامه پارلمان اروپا در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

طلاب تجمع کننده در این اعتراض شعارهایی از قبیل: مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر اتحادیه اروپا، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، مرگ بر ضد ولایت فقیه، امریکا حمایت می کند اروپا حماقت می کند... را سر می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده، امام جمعه شبستر و معاون امور طلاب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در این تجمع به سخنرانی پرداخت.

تجمع کنندگان همچنین در پایان این تجمع، بیانیه ای را در محکومیت اقدام پارلمان اروپا علیه ایران صادر کردند که بدین شرح است:

اخیرا اتحادیه اروپا در یک اقدام وقیحانه و سخیف با صدور قطعنامه مداخله جویانه در امور ایران، بار دیگر سرسپردگی کشورهایی اروپایی به امریکا را به اثبات رساند. قطعنامه این اتحادیه که شامل موارد مختلفی چون اجرای بی کم و کاست قطعنامه ژنو، آزادی فتنه گران، لغو ممنوعیت هم جنس بازی، غیردموکراتیک دانستن انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، لزوم ملاقات هیئت های نمایندگی اتحادیه اروپا با فتنه گران داخلی وغیره می باشد، ناشی از کج فهمی و آلت دست بودن نمایندگان این اتحادیه و دخالت آشکار در امور داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

این قطعنامه نشان از رفتار استعماری و استکباری گذشته و حال این کشورها است ولی دنیای غرب باید بداند دوران استعمارگری به اتمام رسیده و در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران تحت زعامت رهبری مقتدر خود و همراهی ملت در اوج عزت و سربلندی، پله های موفقیت و پیشرفت را طی می نماید.

به هر حال این نمایندگان به جای دخالت در امور ایران به فکر راه حلی برای بحران های اخلاقی و مالی موجود در کشورهای خود باشند.

حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم نمودن این قطعنامه مغرضانه و وقیح، این قطعنامه را مداخله آشکار در امور داخلی و نقض حاکمیت ملی کشورمان می داند و به مقامات اروپایی هشدار می دهد که از تکرار اشتباهات خود پرهیز نموده و از گذشته درس عبرت بگیرند و از مقامات کشوری می خواهد این مساله را به صورت جدی پیگیری نموده و با پاسخ قاطعانه و دندان شکن از تکرار این گونه موارد جلوگیری نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha