چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
خبر گزاری حوزه

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت:تکفیری ها نه تنها در سوریه، بلکه درکشورهای دیگر تحرکات بسیاری دارند و فعالیت های زیادی انجام می دهند که همگان باید آنها را محدودکنیم که نقش علما بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مسعود شجره در دیدار با آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی، با ارائه گزارشی از کمیسیون حقوق بشر اسلامی  بیان داشت: فعالیتهای این کمیسیون در سطح بینالملل در لندن پیگیری می‏شود که تا کنون فعالیتهای گسترده ای نیز انجام داده است.

وی افزود: یکی از کارهای اصلی این کمیسیون در سالهای اخیر، تلاش در جهت احقاق حقوق مسلمانان وشخصیت های مسلمانی بوده است که در غرب و کشورهای دیگر در زندان به سر می بردند و حقوق آنها تضییع می شد.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: این کمیسیون تا کنون با استفاده از ظرفیت های قانونی و حقوق بین الملل و حقوق بشر متداول غربی، اقدام به آزادسازی فعالان فرهنگی و دینی مسلمان از طریق سازمان ملل و دادگاههای حقوق بشر اروپایی کرده است.

وی گفت: پیگیری آزادی فعالان و رهبران مسلمان برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی از جمله این فعالیت ها بوده است؛ موضوع میانمار ابتدا از این دفتر در لندن باز شد و همگان متوجه ظلم بزرگ به مردم این منطقه شدند.

دکترشجره، افراطی گری و تکفیر را از مهمترین مشکلات مسلمانان در جهان دانست و گفت: تکفیری ها نه تنها در سوریه، بلکه امروز در مالزی و اندونزی و کشورهای دیگر تحرکات بسیاری دارند و فعالیت های زیادی انجام می دهند که همگان باید آنها را محدودکنیم که در این علما نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

این فعال حقوق بشر اسلامی در غرب یادآورشد: یکی از مشکلات ما در غرب، افراطی گری است که مشکلات بسیاری در غرب ایجاد کرده است که امیدواریم با تداوم روشنگریهای مراجع در زمینههای مختلف به ویژه چگونگی برپایی مراسمات و زیارات و عزاداریها و مجالس این روند اصلاح شود.

وی با بیان این که تا کنون استفاده کمی از ظرفیتهای حقوق بینالملل عمومی و خصوصی در احقاق حقوق بشر اسلامی شده است، گفت: همین عامل موجب تضییع حقوق مسلمانان در اقصی نقاط عالم شده است؛ اگر بتوانیم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم می‌توانیم فعالیتهای خود را به راحتی در چارچوبهای پذیرفته شده انجام داده و از حقوق خود محافظت کنیم؛ در همین راستا کتبی پیرامون همین مباحث تدوین شده است که به ارایه مقالات صاحب نظران مسلمان در این زمینه پرداخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha