دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سادات ابراهیمی

حوزه/ متأسفانه در شرایط کنونی حاکمان برخی کشورهای اسلامی دچار استبداد و خودکامگی هستند و تبعا حقوق بشر هیچ جایی در این کشورها ندارد، از این‌رو نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام می بایست برای تدوین و تحقق حقوق بشر اسلامی برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی،  با اشاره به فرا رسیدن روز "حقوق بشر اسلامی، کرامت انسانی"، گفت:‌ به‌طور حتم مقوله حقوق بشر اسلامی می‌تواند تضمین کننده تحقق عدالت در میان اقشار مختلف یک جامعه باشد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دین اسلام، از جامعیت کامل در بحث مسائل اجتماعی به‌ویژه حقوق بشر و مسئله عدالت برخوردار است، افزود: دین اسلام از کامل‌ترین قوانین و مقررات برای حمایت از حقوق افراد یک جامعه برخوردار است، اما متأسفانه به‌علت بی‌توجهی مقامات کشورهای اسلامی این موضوع تاکنون مغفول مانده است.

وی ادامه داد: دین اسلام برای یک انسان از زمانی که به دنیا می‌آید، تا زمانی که از این دنیا برود، حق و حقوقی را قائل است و من فکر نمی‌کنم که هیچ دین، مکتب و ایدئولوژی به میزان دین اسلامی از مسئله حقوق بشر دفاع کرده باشد.

حجت الاسلام سادات‌ابراهیمی افزود: متأسفانه در شرایط کنونی اکثریت کشورهای اسلامی دچار استبداد و خودکامگی هستند و تبعا حقوق بشر هیچ جایی در این کشورها ندارد، از این‌رو نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام می بایست برای تدوین و تحقق حقوق بشر اسلامی برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

به گزارش خانه ملت،وی تصریح کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی، مقوله حقوق بشر اسلامی پس از پیروزی انقلاب و سرنگونی استبداد اجرایی شد که در شرایط کنونی شاهد هستیم همین تفکر و ایدئولوژی به کشورهای دیگر منطقه نیز منتقل شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب نسبت به مقوله حقوق بشر، گفت: متأسفانه کشورهای آمریکایی و اروپایی به‌دنبال آن هستند که حقوق بشر دست‌ساز خود که حامی همجنس‌بازان است را به کشورهای اسلامی تحمیل کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به‌عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد می‌تواند از این ظرفیت‌ها برای تدوین و ترویج حقوق بشراسلامی در سطح منطقه و جهان اسلام استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha