شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 329519
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
آیت‌الله علوی

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی گفتند: کسی که به ارزش‌ها اعتقاد داشته باشد، رستگار می‌شود و کسی که به این مسایل بی توجه باشد، جز پشیمانی ره آوردی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی با اشاره به هدف نزول پیامبران و کتاب‌های آسمانی، اظهار داشتند: خداوند در سوره انعام آیه 48 احتیاج انسان را به پیامبران و کتاب‌های آسمانی توصیف می‌کند، چون انسان نمی‌تواند به درستی و نادرستی اعمال رفتار را در دنیا تشخیص دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، ظرفیت افراد را در درک مفاهیم متفاوت دانسته و گفتند: پیامبران سلسله‌ای از آیات و نشانه‌ها را تبلیغ می‌کنند و مانند طفل نوآموز، انسان را تعلیم و تربیت می‌ دهند و به تدریج ظرفیت او را برای درک مفاهیم عمیق دینی آماده می‌سازند.

معظم له با اشاره به نیاز انسان به مربی و معلم، یادآور شدند: انسان برای رشد در امور معنوی و دستیابی به سعادت، به معلم و مربی نیاز دارد.

ایشان افزودند: پیامبران برای افراد مطیع، پیام آور سعادت و برای متمردین، مجازات را از جانب خداوند وعده داده اند و به همین دلیل در قرآن کریم از دو واژه مبشرین و منذرین استفاده شده است.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان درباره اهمیت نیت انسان، ابراز داشتند: کسی که به ارزش‌ها اعتقاد داشته باشد، رستگار می‌شود و کسی که به این مسایل بی توجه باشد، جز پشیمانی ره آوردی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha