سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام گفت:‌ متأسفانه امروز برخی حرمت‌ها میان فرزندان و والدین به دلایلی شکسته شده است که از داده‌های غربی‌ها و نوع نگاه آنها به فرزندان و والدین سرچشمه می‌گیرد و این مسئله با فرهنگ دینی ما مخلوط شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درنشست  اعضای کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اظهارداشت: این بانوی بزرگ اسلام؛ واسطه امامت و نبوت بودند.

وی اظهار داشت:‌ درست است که اسلام با زحمات پیامبر(ص) آغاز شد، ولی تداوم آن توسط حضرت زهرا سلام‌الله انجام پذیرفت. به این معنی که آنچه بعد از نبوت سبب ادامه رسالت ایشان بود، ولایت بود که مربوط به حضرت زهرا و علی علیهماالسلام بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام؛ با بیان این که این حضرت زهرا(س) در مسیر تزکیه و تعلیم رهنمود‌های فراوانی برای ما به یادگار گذاشته‌اند، تصریح نمود: ایشان در برخورد با خانمی که مسائل شرعی خود را از ایشان می پرسید. وقتی زن به دلیل کثرت سؤالات در برابر حضرت زهرا سلام‌الله علیها ابراز شرمساری کرد،‌حضرت به وی فرمودند که شما در مقابل هر سؤالی که از من می‌پرسید، خداوند اجر و پاداش به ما می‌دهد.

وی خطاب به فعالان عرصه آموزش و تعلیم گفت: این سیره حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای دستگاه آموزش و پرورش ما آموزنده است؛ بر اساس این دیدگاه، آموزش و پرورش به دلیل تربیت افراد، به مردم بدهکار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد:‌ وقتی مردم فرزندانشان را برای تربیت نزد آموزش و پرورش به امانت می‌گذارند، شما را مستحق عنایت و اجر الهی می‌کنند. از این رو با این رویکرد از مردم مطالبه کنید که فرزندانشان را به شما بسپارند تا به پاداش الهی برسید.

وی در ادامه بر ضرورت تربیت کودکان در آموزش و پرورش و توجه آنها در تکریم والدین گفت: فرزندان باید طوری تربیت شوند که حرمت والدین را نگه دارند؛ متأسفانه امروز برخی حرمت‌ها در این عرصه به دلایلی شکسته شده است که از داده‌های غربی‌ها و  نوع نگاه آنها به فرزندان و والدین سرچشمه می‌گیرد و با فرهنگ دینی ما مخلوط شد.

امام جمعه قم با بیان این که تکریم و احسان به والدین در فطرت انسان‌ها قرار داده شده است، اظهارداشت: از منظر دینی این مسئله در فطرت افراد نهادینه شده است، بنابراین،‌ ما باید مراقب باشیم که این فطرت از مسیر خود منحرف نشود.

وی افزود:‌ کسی که با فطرت خداشناسی آفریده شده است، قدر احترام پدر و مادر را می‌داند و این کاررا –همانطور که در قرآن تبیین شده است- در طول توحید ضروری می‌‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان افزود:‌ این مسائل باید به گونه‌ای تبیین شود که فرزندان خود را مدیون والدین بدانند نه این که مانند فرهنگ غرب، مسئله به گونه‌ای دیگر تبیین گردد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha