جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آزمون

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم گفت: به لطف الهی شاهد هستیم که گرایش وعلاقه فارغ التحصیلان دانشگاهی برای تحصیل در حوزه های علمیه روند رو به رشد و صعودی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سجودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: امروز در دو مکان شاهد برگزاری آزمون ورود به حوزه در قم بودیم که افراد دارای مدرک تحصیلی سیکل و دیپلم در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و افراد دارای مدارک دانشگاهی شامل فوق دیپلم به بالا در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه به رقابت علمی پرداختند.

وی با اشاره به علاقه فراوان نسل جوان برای تحصیل در حوزه های علمیه گفت: به لطف الهی شاهد رشد 20 درصدی میزان افراد شرکت کننده در آزمون امسال نسبت به گذشته هستیم که این میزان در همه مقاطع تحصیلی وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم همچنین در خصوص مدت زمان آزمون و تعداد سوالات نیز بیان داشت: مدت زمان آزمون برای همه مقاطع تحصیلی 150 دقیقه بود که داوطلبان مقاطع تحصیلی سیکل ، دیپلم و دانشگاهی به ترتیب به 110 ، 120 و 140 سوال پاسخ دادند.

وی همچنین گفت: در استان قم در مقطع سیکل یک هزار و پنجاه نفر، در مقطع دیپلم حدود 500 نفر و در مقطع تحصیلات دانشگاهی 460 نفر در آزمون ورودی به حوزه شرکت کردند

حجت الاسلام و المسلمین سجودی همچنین در ادامه با اشاره به گرایش بسیار زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود در حوزه اظهار داشت: به لطف الهی امروز گرایش نسل جوان به مسایل دینی و تحصیل در حوزه های علمیه بالاست و این طیف ارتباط خوبی با حوزه و روحانیت برقرار کرده اند.

وی اضافه کرد: ارتباط تنگاتنگ جوانان با اساتید متعهد و روحانی در دانشگاه ها و نیز مبلغین در سطح شهرستان ها و همچنین تبلیغات مناسب از جمله عوامل گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی برای تحصیل در حوزه های علمیه بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha