دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

بدون تردید، بهترین ‌راه مقابله با مشکلات که ره آورد آن، تشدید افسردگی و نااُمیدی و نیز تشویش و اضطراب است،‌ همانا بازگشت به سبک زندگی دینی با الگوگیری از گفتار و سیره بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همه شیعیان و محبان به ویژه بانوان، ابراز داشت: امسال توفیق یافتیم که هم در آغاز سال و هم در انتهای آن، لحظات زندگی مان را با یاد این حضرت، معطر و باصفا کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که دوری از معنویت و آموزه های دینی، ‌ریشه بسیاری از مشکلات عاطفی در میان خانواده ها به ویژه زنان است، گفت: کمبود یا نبود احساس آرامش و آسایش واقعی، یکی از مشکلات و معضلات غیرقابل انکار جامعه امروز ماست که اتفاقاً در بین دختران وزنان بیشتر نمود پیدا کرده است .

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بدون تردید، ‌راه مقابله با این قبیل مشکلات که ره آورد آن، تشدید افسردگی و نااُمیدی و نیز تشویش و اضطراب است،‌ همانا بازگشت به سبک زندگی دینی با الگوگیری از گفتار و سیره بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) است.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) تجلی بنده کامل خداوند و برترین الگوی همه مردان و زنان است، افزود: بانوان جامعه ما چه در عرصه مسایل اجتماعی و حق مداری و تبعیت از ولایت و چه در امور خانه و خانه داری از جمله همسرداری و تربیت فرزندان باید از صدیقه کبری (س) الگوگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در خاتمه سخنان خود با اشاره به این که در مسیر دستیابی به حقیقت و معنویت، نباید فریب فرقه ها و نحله های مدعی و دروغین را خورد، تصریح کرد: مسیر اصلی و سالم برای تحقق این هدف، چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) به خصوص فاطمه زهرا (س) است که به تعبیر امام زمان(ع)، ایشان حجتی برای اهل بیت(ع) می باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha