دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
یی

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از کم توجهی به سبک زندگی فاطمی، گفت: متأسفانه بانوان با تاثیر پذیری از فرهنگ غرب، از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته و حاصل آن خسران برای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد برگزار شد، با تبریک این ایام، حضرت فاطمه(س) را الگوی بشریت خواند و ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) کوثر است و همه باید از سیره فاطمی الگو بگیرند.

وی با بیان این که تنها وجود پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) می توانند نور بهشتی حضرت زهرا(س) را درک کنند، خاطرنشان کرد: به یقین جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) برای بشر قابل درک نیست.

امام جمعه شهرکرد، در ادامه با اشاره به سالروز تولد امام خمینی(ره) در ایام ولدت مادرش زهرای اطهر(س)، افزود: به برکت وجود امام راحل بود که نورانیت اسلام در جهان امروز جان دوباره ای گرفت و همه توطئه های دشمنان خنثی گردید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که بانوان طلبه باید با معارف فاطمی آشنا شوند و جامعه فاطمی را تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جامعه ای فاطمی داشته باشیم، باید کرامت و جایگاه زن به خوبی در جامعه تبیین شود و در این میان نقش بانوان طلبه بسیار پررنگ است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که امروز دشمن در پی مخدوش کردن جایگاه زن است و برای تحقق این مسئله، از هیچ کاری کوتاهی نمی کند، بیان داشت: باید بانوان راه تکاملی خود را در ریل آفرینش قرار دهند تا به کمال مطلوب خود برسند.

وی با تأکید بر این که باید برای تبیین جایگاه زن کار مطالعاتی انجام شود، تصریح کرد: بانوان باید وارد فضای گسترده تحقیقاتی شوند تا بتوانند به جایگاه واقعی زن پی ببرند و با زوایای وجودی آن آشنا شوند؛ این مسئله از نیازهای امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از کم توجهی به سبک زندگی فاطمی، ابراز داشت: متأسفانه بانوان با تاثیر پذیری از فرهنگ غرب، از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته و حاصل آن خسران برای جامعه است.

وی با اشاره به این که اگر چه حضرت زهرا(س) امتیازهای ویژه ای در نزد پروردگار دارد، اما این بدان معنا نیست که زنان نتوانند کارهای حضرت زهرا(س) را انجام دهند، گفت: امروز مهم ترین رسالت بانوان این است که به تبیین سبک زندگی فاطمی بپردازند و در این راه گام بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha