جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زز

وی از جناح های سیاسی نیز خواست به اختلافات خود پایان دهند و شرایط مناسب برای تشکیل دولتی قدرتمند و منسجم را فراهم سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسین الخالدی امام جمعه موقت نجف اشرف تاکید کرد: ستاد انتخابات باید به صورت شفاف و حرفه ای با آراء مردم برخورد کند و نتایج انتخابات را به سرعت اعلام کند.

شیخ خالدی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری در استان نجف اشرف برپا شد ضمن تجلیل و قرددانی از تلاش های ستاد برگزاری انتخابات به خاطر برپایی موفق انتخابات دموکراتیک در عراق گفت: خبرهایی در مورد تلاش برخی ها برای بازی با آراء مردم به گوش میرسد که در این صورت ستاد انتخابات باید با هرگونه اقدامی که موجب مخدوش شدن آراء مردم باشد برخورد کند.

شیخ خالدی همچنین از جناح ها و جریان های سیاسی نیز درخواست کرد به اختلافات پایان دهند و هرچه زودتر شرایط مناسب برای تشکیل دولتی قدرتمند را فراهم سازند و تاکید کرد که همه باید منافع شهروندان را بر منافع گروهی و شخصی خود ترجیح دهند.

وی در ادامه با محکوم ساختن حمله به مراجع تاکید کرد تفکر مراجع دینی در سطح گروهی و حزبی و شخصی نیست بلکه مراجع دارای تفکر و نظرات حکیمانه هستند و دعوت مراجع برای فراموش کردن مرحله قبل از انتخابات در راستای ایجاد وحدت و همبستگی است.

ایشان افزود: مراجع دینی نقش برجسته ای در انتخابات داشته اند و با رهنمودها و توصیه های خود موضعی شفاف در این زمینه داشته اند و اگر حضور مراجع نبود، مردم نیز این حضور چشمگیر و بی نظیر در سطح منطقه و جهان را ثبت نمیکردند. مرجعیت مهم ترین اساس حرکت ما هستند زیرا ریشه و بنیان اصلی این کشور هستند و همچنان نیز با قدرت در عرصه حضور دارند.

* واکنش به همایش ضدشیعی در اندونزی

شیخ خالدی در ادامه ضمن محکوم ساختن کنفرانسی با عنوان مبارزه با تشیع در اندونزی تاکید کرد اندیشه تاریک تکفیر امروز در برخی کشورها به صورت علنی رواج دارد و این در حالی است که این کشورها با اسراییل دشمنی ندارند اما با کمال تاسف با شیعه دشمنی میورزند.

وی ایشان ضمن محکوم ساختن این همایش های ضد وحدت گفت: ما امیدوار بودیم همایش هایی در راستای تقریب میان مذاهب و وحدت مسلمانان برگزار شود.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه با اشاره به مساله بهداشت و سلامتی در کشور خواستار سرعت بخشیدن به عملیات واکسن پیشگیری فلج اطفال برای حفظ کودکان از این بیماری شد و خواستار همکاری مردم با گروه های پزشکی در این زمینه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha