پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
رحیم پور ازغدی

دشمنان به ویژه صهیونیست ها از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت ها و تکفیری ها به دنبال ایجاد تفرقه در دنیای اسلام اند و هدف اصلی کارشناسان شبکه های معاند، دامن زدن به اختلافاتی است که ریشه عقلانی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، امروز در دومین نشست از سلسله نشست های جشنواره بین المللی شیخ طوسی، با موضوع "رسالت عالمان دین و نخبگان در مواجهه با پدیده تکفیر"، گفت: تکفیری ها  دست پرورده غربی ها هستند و در مسیر منافع دشمنان گام بر می دارند.

وی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با تکفیری ها، ادامه داد: اختلاف و نزاع هیچ سودی ندارد و اختلافات در گفتگو با عالمان هر مذهب در محافل علمی، قابل حل خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که شیعه و سنی مشترکات فراوانی دارند، ابراز داشت: دشمنان به ویژه صهیونیست ها از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت ها و تکفیری ها به دنبال ایجاد تفرقه در دنیای اسلام اند. هدف اصلی کارشناسان شبکه های معاند، دامن زدن به اختلافات و دعواهایی است که ریشه اجتماعی و عقلانی ندارد.

رحیم پور ازغدی یادآور شد: جعل حدیث از همان آغاز رسالت نبی اکرم(ص) توسط دشمنان پیامبر(ص) وجود داشته و نبی مکرم اسلام(ص) اصالت حدیث را عرضه آن به قرآن بیان کرده اند و در صورتی که با قرآن مغایر باشد، آن حدیث جعلی است .

وی ادامه داد: جعل احادیث با منابع ضعیف از آن زمان تا به امروز ادامه یافته؛ به طوری که این احادیث بهانه‌ای برای دستگاه های دشمن بوده تا بین مسلمانان تفرقه و جدایی بیندازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در گذشته بین مسلمانان وحدت بوده و اختلافات مذهبی بسیار اندکی وجود داشته است، افزود: متاسفانه امروز شاهدیم این اختلافات روز به روز به خاطر توطئه های دشمنان بیشتر شده است

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مصادره جریان بیداری اسلامی، یادآور شد: با توطئه های دشمنان، بیداری اسلامی در برخی کشورها تبدیل به برادرکشی، جنگ های داخلی، فرقه ای و قبیله ای شده که جای تأسف فراوان دارد .

رحیم‌پور ازغدی در پایان خطاب به طلاب غیرایرانی گفت: هر یک از شما می توانید در کشورهای منطقه با پاسخ گویی به شبهات، از تفرقه و حتی جنگ های داخلی جلوگیری کنید. دشمن با وارد کردن شبهات عجیب به عقاید مسلمانان، بین آنها اختلاف انداخته و شما با نقل بیان کلام امام معصوم(ع) و شرح صحیح آن، اختلافات را حل خواهید کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha