جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 331404
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
حجت‌الاسلام خاتمی

از جمله صفات بارز حضرت عباس(ع)، ذوب بودن در ولایت است، ایشان مطیع محض ولایت و امام زمان خود بود و هرگز از مقتدای خود عقب نمانده یا گامی جلوتر برنداشت.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با تبریک اعیاد شعبانیه، مخصوصا میلاد قمر بنی هاشم(ع)، در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان اظهارداشت: توصیف حضرت عباس(ع) را به حق خود ائمه اطهار بیان کرده و زبان ما از بیان ویژگی های ایشان قاصراست.

امام جمعه زنجان افزود: اما در یک کلام باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، ادامه داد: شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.

وی، عبد الصالح و نافذالبصیره را از جمله ویژگی های ایشان از زبان ائمه اطهار بیان کرد و ابرازداشت: از جمله صفات بارز ایشان، ذوب بودن در ولایت است، ایشان مطیع محض ولایت و امام زمان خود بود و هرگز از مقتدای خود عقب نمانده یا گامی جلوتر برنداشت.

این استاد حوزه، تاکید کرد: این ویژگی علمدار کربلا باید امروز سرلوحه همه کسانی باشد که ادعای ولایتمداری دارند ، باید پیروی از ولایت در متن زندگی همگان وارد گردد.

وی  خاطرنشان ساخت: البته ولایت مداری نیز باید با بصیرت همراه گردد تا این مهم از مسیر خود منحرف نگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha