جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، عدم توجه به فریضه امربه معروف است گفتند: مردم جهان روز به روز با حقانیت اسلام آشناتر می شوند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، ایشان امروز دردیدار مسئولین ونیروهای هوا و فضای سپاه با اشاره به این که انسان برای عمل به دستورات اسلام نیازمند تدبر وتعقل درآیات قرآن کریم است، اظهارداشتند: اگر هر شخصی به اندازه فهم خود ازآیات بهره ببرد جامعه اسلامی آری ازگناه خواهد شد .

معظم  افزودند: آشنایی با قرآن، قرائت  و حرکت بر طبق آن، نه تنها باعث نورانیت دردرون انسان می شود؛ بلکه زندگی را هم سرشار از برکت  می کند .

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه، با بیان این که امر به معروف و نهی ازمنکر دو اصل مکتب اسلام در جامعه دینی فراموش شده است وکمتر به آن به عنوان یک فریضه توجه می شود، بر احیاء این فریضه در بین خانواده ها و جامعه تاکید کردند.

استاد خارج فقه حوزه با اشاره به این که اجرای این فریضه در جامعه  نیازمند به تلاش همگانی است، اظهار داشتند: دین اسلام تنها به نماز و جهاد و .... خلاصه نشده است؛ بلکه این واجب ستون وپایگاه اصلی دین و حکومت اسلامی  بشمار می رود . 

معظم له با بیان این که منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، از دست رفتن این فریضه است خاطر نشان ساختند : جای بسیار تعجب است که مردم جهان روز به روز به حقانیت اسلام نسبت به ادیان دیگر آشناتر می شوند؛ اما مردم جامعه دینی از دین با عظمت، فاصله می گیرند .

حضرت آیت الله علوی گرگانی بابیان این که  مَثل ایمان مثل کعبه است افزودند : با گفتن  جمله اشهد ان لا اله الا الله اگرچه اسلام را انسان قبول می کند ودر اصطلاح مسلمان می شود ولی مومن واقعی کسی است که با عمل به آیات و روایات نورانیت ایمانی و قلبی را در جان وروح خود تجلی دهد .

ایشان با اشاره به این که ترک این فریضه، انسان را از مومن بودن خارج می کند در خاتمه اظهارداشتند : برای  این که جامعه سمت سوی دینی پیدا کند و از مشکلات جامعه کاسته شود چاره ای جزء اجرای دستورا اسلامی چون امر به معروف و نهی ار منکر وجود ندارد .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha