یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله شبیری

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در پیامی با محکوم کردن اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق گفتند: بی شک هر کاری که موجب تقویت گروههای تکفیری شود قطعا حرام است و تمام کسانی که در راه مقابله با این گروهها قدم برمی دارند نزد خداوند متعال مأجورند.

متن کامل پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ"

اخبار حملات وحشیانه و هولناکی که این روزها، بر ملّت شریف و عزیز عراق وارد آمده است، دل هر انسانی را به درد می آورد، این گونه اقدامات ضد انسانی که توسط تروریست ها و گروهک های تکفیری انجام می گیرد با هیچ ملاک و معیار اسلامی و دینی، بلکه با هیچ معیار انسانی منطبق نیست.

شکل گیری این گروهها حاصل افراط جاهلان متعصّبی است که وحشیانه ترین جنایت ها و خشونت ها را تحت بیرق و شعار توحیدی مسلمانان (لا اله الا الله) به نمایش می گذارند و از این طریق چهره رحمانی اسلام را خشن جلوه داده و مانع از گسترش روزافزون این آیین توحیدی می گردند.

امروز بر ملت عراق و سایر مسلمانان اعم از شیعه و سنی لازم و فرض است تا با هوشیاری تمام، با همبستگی و اخوت اسلامی و وحدت کلمه همراه با پیروی از ارشادات مرجعیّت منیع با اتخاذ روشی مناسب در مقابل این گروهها به مقابله برخیزند و از اختلاف و تفرقه به هر شکلی پرهیز کنند.

بی شک هر کاری که موجب تقویت گروههای تکفیری شود قطعا حرام است و تمام کسانی که در راه مقابله با این گروهها قدم برمی دارند نزد خداوند متعال مأجورند و نصرت الهی نیز برای ثابت قدمان در دین محقق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha