چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان قم با اشاره به فروپاشی اخلاقی جوامع غربی، ابراز داشت: جدایی جوامع از مسائل توحیدی، انحطاط و فروپاشی بنیان های خانواده و جامعه را به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام غلامرضا شریفی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه با اشاره به شعار «اقتصاد و فرهنگ با ملی و مدیریت جهادی» و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی، اظهارداشت: امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مدیریت اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند .

وی با بیان این که برای اجرای برنامه های اقتصادی و فرهنگی باید از فرامین اهل بیت(ع) در جامعه بیشتر استفاده شود، افزود: اگر مردم از سیره اهل بیت(ع) در مسائل، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی الگو برداری کنند، مشکلات جامعه حل خواهد شد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان قم با توصیه به خانواده ها در خصوص تربیت فرزندان براساس آموزه های اهل بیت(ع)، تاکید کرد: خانواده ها باید به سمتی حرکت کنند که سبک زندگی آنان اسلامی و اهل بیتی باشد.

حجت الاسلام شریفی، سبک زندگی حضرت زهراء(س) را بهترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه بانوان دانسته و تصریح کرد: کار و تلاش ریحانة النبی(س)، سراسر رشد و بالندگی و الگوی کامل جامعه دینی  و شیعی است .

وی با بیان این که مقام معظم رهبری براساس سیره اهل بیت (ع) شعار سال را انتخاب کرده است، گفت: اگر مردم و مسئولین در همه عرصه ها به سمت  فرهنگ اهل بیت (ع)، در حرکت باشند، فقیری در جامعه نخواهد بود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان قم با اشاره به فروپاشی اخلاقی جوامع غربی، ابراز داشت: جدایی جوامع از مسائل توحیدی، انحطاط و فروپاشی بنیان های خانواده و جامعه را به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام شریفی، تنها راه رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه را در گروه عمل به فرهنگ اهل بیت(ع) دانسته و تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی برنامه ای برای رشد و توسعه دارد، هیچ راهی برای تحقق آن، جز نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) و جود ندارد.

وی در پایان با اشاره به این که آسیب جدی برنامه های اقتصادی کنونی جامعه برگرفته از فرهنگ سرمایه داری غربی - اروپایی است، وی افزود: دنیای استکبار همواره در صدد از پای درآوردن ایران اسلامی ما باید با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تکیه به ظرفیت های داخلی، روی پای خود بایستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha