جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام گرجیان

مسئول بسیج اساتید استان قم تصریح کرد:تلاش برای تحقق عدالت وحیانی بر اساس آموزه های قرآنی و دینی ، مهم ترین و کلیدی ترین رسالت قوه قضاییه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه ابراز داشت:‌ عدالتی که غرب برای انسان حیوانی برقرار می کند، عدالت وحیانی نیست، بلکه عدالت بر اساس آموزه های اومانیستی و لیبرالیستی است که مدنظر ما نمی باشد.

وی همچنین افزود: امروز شاهدیم که لیبرالیسم و کاپیتالیستی که ادعای تحقق عدالت در سراسر جهان را داشت، دچار افول شده و به تعبیر فرانسیس فوکویاما در مسیر شکست است.

معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم (ع) همچنین خاطرنشان کرد: تحقق عدالت در عرصه های متعدد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی نهاد خانواده و فرهنگ از جمله مباحث بسیار مهم و از ضروریات جامعه انسانی است.

 وی با بیان این که عدل اقامه کننده حیات بشری است، ابراز داشت: مقوله عدالت در اندیشه فلاسفه و حکمای ما جایگاه ویژه و قابل توجهی داشته و دارد به طوری که برخی از مهم ترین آن ها ، اصلاح ساختار اجتماعی را مستلزم برقراری عدالت عنوان کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان تاکید کرد: گرچه ما در جامعه خود به دنبال عدالت هستیم، اما با وضع مطلوب در این خصوص، فاصله داریم؛ چرا که وضع موجود ما توام با مشکلات و کمبودهایی است که باید مرتفع شود.

وی یادآور شد: از این رو ما نسبت به تحقق عدالت عقب هستیم و باید برای اجرای عدالت وحیانی و مبتنی بر آموزه های قرآنی هر چه بیشتر و بهتر بکوشیم و در این میان دستگاه قضایی نقش مهم و کلیدی را ایفا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha