شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت‌الله ایمانی

امام جمعه شیراز با اشاره به ظرفیت های فراوان علمی و معنوی در استان فارس، خواستار راه اندازی مدرسه علمیه طلاب حافظ قرآن کریم در استان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در جلسه هماهنگی قرارگاه قرآنی، در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، اظهار کرد: با توجه به ویژگی ها و خصوصیات استان، باید فارس به عنوان قطب قرآنی کشور فعال شود و از حالت عادی و فعلی بیرون آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: برای رسیدن به فضای قرآنی مطلوب در استان باید از ظرفیت مؤسسات قرآنی استان، که در حال فعالیت هستند، استفاده شود.

وی با اشاره به پیگری‌های برخی از فعالان قرآنی در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، افزود: تحقق عنوان قطب قرآنی برای فارس، نیازمند ساختار است و برای قرآنی شدن استان و ارائه فعالیت های قرآنی چشم‌گیر در سطح کشور باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

آیت الله ایمانی، به استقبال مردم از مسابقات قرآنی شیراز اشاره کرد و افزود: تعداد رتبه های ممتاز فارس در این مسابقات متناسب با جایگاه و ظرفیت قرآنی استان نبود.

وی با اشاره به فعالیت استان مؤسسات بزرگ قرآنی در استان فارس، تصریح کرد: این مؤسسات، باید اساسنامه ای تنظیم کنند تا چارچوبی ایجاد شود و در این حرکت قرآنی با تقسیم کار، از موازی کاری جلوگیری شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی استان فارس در خارج از استان، اظهار کرد: اگر چه فعالیت مؤسسات قرآنی در خارج از استان، ارزشمند است، اما اولویت این فعالیت‌ها استان است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: اگر اهداف دقیق، مشخص و دست یافتنی در عرصه فعالیت‌های قرآنی برای استان تنظیم شود و همه شعبات قرآنی را پوشش دهد، همراهی مرجعیت و امکانات نیز برای توسعه این فعالیت‌ وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های معنوی و علمی استان، تأکید کرد: باید مدرسه طلاب حافظ قرآن در فارس راه‌اندازی شود و به عنوان مدرسه طلاب حافظ قرآن جنوب کشور، تحت نظر مرجعیت به فعالیت خود ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که ثبت چنین تشکیلات قرآنی، سبب جذب اعتبارت و امکانات می شود، اظهار کرد: زمانی که تشکیلات قرآنی منسجم و منظم وجود داشته باشد، می توان از امکانات دیگردستگاه‌ها برای توسعه فرهنگ قرآنی نیز استفاده کرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به کارکرد قرارگاه، قرآنی فارس افزود: با ایجاد این قرارگاه قرآنی، به جبهه های مختلف دستور می رسد که هر جبهه در چه عرصه ای، چه فعالیتی را دنبال کند و زمانی که موسسه به ثبت کشوری رسید، از اعتبارات کشوری نیز می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اعتباراتی که شهرداری برای فعالیت های فرهنگی در سطح شهر در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری نیز می توانند از این قرارگاه قرآنی حمایت کنند، چرا که کار فرهنگی مهم، عظیم و ارزشمندتری از توسعه گفتمان قرآنی وجود ندارد.

آیت الله ایمانی با اشاره به نقش مهم ایجاد قرارگاه قرآنی در استان برای هماهنگی فعالیت های قرآنی و رشد و توسعه آن، خاطرنشان کرد: زمانی که چارچوبی بسته شود و اساسنامه و اهداف تبیینی وجود داشته باشد، می توان با دست پر در مراکز تصمیم گیری حاضر شد و با اطلاع کافی نسبت به وضع موجود و برنامه‌های آینده، برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی و حرکت کرد.

امام جمعه شیراز با تأکید بر این‌که باید حرکت پرشتابی در عرصه قرآنی داشته باشیم اظهار کرد: اگر گفتمان قرآنی حاکم شود بسیاری از مشکلات اصلاح می شود .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha