یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نماز

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تأکید دین بر اقامه نماز در جامعه، گفت: کسانی که در راه اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه قدم برمی‌دارند، ادامه دهنده راه انبیا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شیراز، به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ائمه ما در دعاهای رجب و شعبان از خداوند متعال این درخواست را دارند که توفیق رسیدن به ماه رمضان و بهره برداری از این ماه مبارک را به‌دست آورند.

وی با تأکید بر اینکه باید به ماه رمضان به‌عنوان یک فرصت نگریسته شود، افزود: باید دیدمان این باشد که آنچه در رجب و شعبان دعا کردیم و به آن دست یافتیم را توفیق الهی و عنایت پروردگار بدانیم و از آن استفاده و بهره لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه گذر هر روز از ماه رمضان باید اثر خود را بر زندگی انسان نشان دهد، خاطرنشان کرد: باید با گذر ماه رمضان، سرمایه و پس‌انداز معنوی ما افزون شود و اگر اثر ماه مبارک رمضان در زندگی بروز نداشته باشد، از آنچه در ماه‌های گذشته از خدا درخواست داشتیم، استفاده‌ای نکردیم.

آیت‌الله ایمانی، دست نیافتن به این احساس که رمضان متفاوت از ماه و روزها دیگر است را بی انصافی دانست و اظهار داشت: باید در ماه رمضان از خود مواظبت کرد تا صفات ضمیمه و بدی که قبل از ماه رمضان داشته را تکرار نکنیم و سپس در قالب نماز، دعا و قرآن نزدیکی به خدا را تأیید و تثبیت نماییم.

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: درجات مختلف بهشت با قرائت قرآن سنجیده می‌شود و زمانی که افراد وارد بهشت می‌شوند بر اساس آیات قرآن هر چه انس بیشتری با قرآن داشته باشند، در درجه بالاتری قرار می‌گیرند.

آماده سازی فضا برای نماز کار انبیای الهی است

امام جمعه شیراز با اشاره به تلاش دست اندرکاران عرصه نماز جمعه، اظهار کرد: آماده کردن فضای اقامه نماز، کار انبیاست چرا که پیامبران(ص) این مأموریت را داشتند که فضا را برای نمازگزاران فراهم کنند تا مردم راحت‌تر به سمت دین، نماز و یاد خدا حرکت کنند.

آیت‌الله ایمانی افزود: کسانی که در راه تمهید و راه‌اندازی امکانات برای برپایی نماز حرکت می‌کنند نیز ادامه دهنده راه انبیا(ص) هستند که البته شرط آن اخلاص است؛ چرا که با اخلاص و آگاهی به اینکه کار برای چه کسی انجام می‌شود،‌ کارها بسیار مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کار برای رضای خدا، به تعریف و تکذیب مردم توجه نمی‌شود، گفت: در کار برای رضای خدا، برخورد با مردم از نوع دیگر می شود زیرا فرد به این نکته معتقد است که خدا توفیق داده تا برای برگزاری نماز فضاسازی صورت گیرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید فضای برگزاری نماز را فضایی توأم با محبت و دور از گناه و آلودگی تبدیل کنیم و این همان ادامه راه حضرت ابراهیم (ع) است و در نتیجه در روز قیامت نیز با حضرت ابراهیم (ع) شریک می‌شوند.

آیت‌الله ایمانی گفت: کسانی که در راه اقامه نماز فعالیت دارند باید بدانند که فعالیت در این راه احتیاج به حوصله، اخلاص و دل‌سوزی دارد و فرد باید بداند که در جهت جلب نظر ذات لایزال الهی قدم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقاماتی که خداوند متعال به بندگان ارزانی می‌دارد از اقامه نماز و نه نماز خواندن سخن می‌گوید چرا که همه باید نماز بخوانند و هنر و آنچه قرآن دنبال می‌کند، اقامه نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: کسانی که فضا را برای برگزاری نماز آماده و ابزار راحت‌تر نماز خواندن را در جامعه فراهم می‌کنند و این همه ثواب برای اقامه نماز و عنایتی است که افراد باید از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha