یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان لرستان گفت: بانوان طلبه بهترین سنگربانان حجاب و عفاف در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام سید نواب حسنی در گفتگو با خبرنگار حوزه در خرم‌آباد با اعلام این‌که بانوان طلبه نقش کلیدی در اصلاح حجاب و عفاف در جامعه دارند گفت: بانوان طلبه با تحصیل در حوزه‌های علمیه می‌توانند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نسبت به دیگر اقشار تاثیرگذارتر باشند.

وی افزود: مصداق همین اثرگذاری در خانواده خویشاوندان و جامعه بانوان مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به این‌که بانوان طلبه بهترین مربی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند خاطرنشان کرد: باید متولیان فرهنگی جامعه با برنامه‌ریزی منسجم در مقاطع پیش دبستانی تا دانشگاه نسبت به فرهنگ‌سازی مقوله حجاب و عفاف تلاش کنند.

وی آگاهی بخشی بانوان نسبت به پیشینه حجاب در اسلام و ایران، حفظ امنیت و استحکام خانواده با رعایت حجاب در جامعه، برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، انجام سیاست‌های تشویقی برای مدیران وکارگزاران مدارس و دانشگاه‌ها ،احیای سنت حسنه امربه معروف و نهی از منکر و نظارت بر رعایت الزام فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه برشمرد.

 حجت‌الاسلام حسنی افزود: امروز دشمن تمام سعی خود را بر روی تغییر مسایل فرهنگی و حجاب و عفاف در جامعه ما معطوف کرده است و جوانان جامعه اسلامی خصوصا بانوان نباید اجازه ورود پدیده‌هایی که با فرهنگ اسلامی ما مغایرت دارد را به دشمن بدهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: متاسفانه امروز تاثیر مخرب و سوء ماهواره‌ها بر خانواده‌ها باعث شده که جوانان با الگوپذیری از پوشش و سبک زندگی غربی از ارزش‌ها و آموزه‌های دینی فاصله بگیرند.

حجت‌الاسلام نواب حسنی در پایان افزود: حوزه‌ علمیه خواهران آمادگی خود را برای اعزام مبلغ به ارگان‌ها موسسات و دستگاه‌های دولتی و مردمی برای تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف اعلام می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha