شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
اسکندری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم کاربردی کردن آموزه های وحیانی قرآن کریم در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، در نشستی با روحانیون مستقر روستاهای بخش مرکزی قم، اظهار کرد: عامه مردم نگاه قدسی به قرآن کریم دارند، بنابراین مبلغان دینی و فعالان قرآنی باید نگاه کاربردی آموزه‌های قرآن کریم را در جامعه ترویج دهند.

وی، قرآن کریم را نسخه شفابخش همه دردهای جامعه بشری ذکر کرد و گفت: ترویج این نکته مهم که آموزه‌های وحیانی قرآن کریم می‌تواند درمان کننده دردها و نگرانی‌ها و غم‌ها باشد، از مباحث روز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، تنوع برنامه‌های روحانیون مستقر در روستاها به ویژه برنامه‌های قرآنی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: استخراج نکات تازه و نو از قرآن کریم که دلنشین باشد، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و موثر واقع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، نیازسنجی را یکی از عوامل موثر در کارآمدی تبلیغ دانست و به روحانیون مستقر توصیه کرد: برای رسیدن به اهداف تبلیغی خود با مردم به ویژه نسل جوان ارتباط موثر و مداوم داشته باشند.

وی با تقدیر از تلاش‌های فرهنگی و تبلیغی روحانی مستقر روستای لنگرود، تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند روحانی مستقر و مبلغان، دلسوز آنها هستند، از هیچ نوع همکاری و تعامل با روحانیون دریغ نخواهند کرد.

در این نشست همچنین، حجج اسلام محمدرضا حسنی، محمدرضا رهامی، رشیدی، مهدی طهماسبی و سید مصطفی رضویان، روحانیون مستقر روستاهای قم، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در این روستاها ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha