پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 335927
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
ی

همایش علمای شیعه و سنی خراسان شمالی با عنوان «جهان اسلام، مکر تکفیر و راه های برون رفت از آن» امروز با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، در این همایش که ظهر در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز خراسان شمالی برگزار شد، امام جمعه بجنورد در سخنانی، گروه های انحرافی تکفیری را بزرگترین مشکل جهان اسلام در سال های اخیر دانست.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، مهمترین اهداف گروه های تکفیری موجود در جوامع اسلامی را ایجاد اختلاف در جهان اسلام در راستای اهداف صهیونیسم و مطامع کشورهای غربی و آمریکا عنوان کرد.

وی افزود: اگرچه ماهیت این گروهک ها در راستای اهداف صهیونیسم جهانی طراحی شده، ولی برخی از حاکمان کشورهای اسلامی منطقه از این گروهک های انحرافی حمایت مالی می کنند و همین موجب فعال تر شدن آنان در کشورهای اسلامی شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، راه برون رفت جهان اسلام از مکر تکفیری ها و گروهک داعش را اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: باید از هر فرایندی که به این اتحاد خدشه وارد می کند، جلوگیری کرد.

وی افزود: شکل گیری گروهک داعش در منطقه بخصوص در عراق و سوریه، باعث بسیج نیروهای مردمی بر ضد این گروهک انحرافی شده است.

حجت الاسلام یعقوبی، دلیل شکل گیری گروهک داعش در منطقه را وجود عابدان ناآگاه، راهبران ستمکار و رهبران بی لیاقت در کشورهای اسلامی دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم، داعش را دست پرورده صهونیسم و مزدور آنها برای تامین منافع اشغالگران قدس دانست.

محمدرحیم نوروزیان اظهار کرد: امروز نیاز جهان اسلام برای مقابله با گروهک های انحرافی بخصوص داعش، بصیرت و وحدت بین مسلمانان جهان است.

لازم به ذکر است: در این همایش که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شد، حدود 200 نفر از علمای شیعه و سنی این استان شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha