دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اسفندياری بجنورد

حوزه/ مسئول حوزه مديريت حوزه علمیه خراسان در جمع طلاب مدرسه علميه امام خمینی (ره) بجنورد، مهمترين راه براي ارشاد مردم به دين را اخلاق عملي دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام اسفندياري در جمع طلاب مدرسه علميه امام خمینی(ره) بجنورد يكي از وظيفه هاي مهم حوزويان را در ارتباط با اجتماع خواند و يادآور شد: در عرصه ارشاد مردم بايد با اخلاق عملی و سپس کلام شیوا آنها را به خداوند دعوت کنيم كه البته  در این مسیر به طور قطع کسانی هستند که با دشمني خود غير از مسير توحيد عمل مي كنند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب با بيان اينكه مهم اين است كه برای مواجهه با انواع و اقسام این طیف از مخاطبان به سلاح علم مسلّح شویم، گفت: با اين كار مي توانيم به صورتي علمي و مستدل به شبهه افكني فكري و اعتقادي مخالفان پاسخ داد.

وی، فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به حضور طلاب علوم ديني در فضای مجازی را ناظر به همین رسالت دانست كه بايد اين امر مهم به بهترين صورت انجام شود.

وي در ادامه گفت: وظیفه یک طلبه در مقایسه با نياز جامعه در ابعاد گوناگون مشخص می شود كه شامل وظیفه ای نسبت به خود، خانواده و جامعه است.

 مسئول حوزه مديريت حوزه علميه خراسان، اولین وظیفه ذاتی طلبه را گذر از مرز تقلید در کشور وجودی خود رسيدن به مرز تحقيق تعبير و خاطر نشان كرد: وقتی يك طلبه حقیقت را شناخت برای آن و پیاده سازی مسائل مربوطه بايد در وجودش سرمایه گذاری کند.

حجت الاسلام اسفندياري با تبیین دو اصل مهم جهان‌بینی و ایدئولوژی با بيان اينكه افکار انسان رفتار او را می سازد، گفت: آدمي با توجه به عقایدی که نسبت به مبدا و معاد دارد برنامه ریزی می کند که در بینش الهی با توجه به وصل شدن به منبع فیض، خدواند را به عنوان مدار خود از این مبدا و معاد انتخاب می کند و خروج از این مسیر موجب مي شود كه در  تربیت انسان مشکل ایجاد شود.

وی با اشاره به معارف حدیث عنوان بصری که علم را نور معرفی می کند، ابراز كرد: فیض خداوند فیض علی الاطلاق است و هر كسي که بخواهد، به اندازه سعه وجودیش به او عطا می شود.

مسئول حوزه مديريت حوزه علميه خراسان رهايي از دام منيت و رباني شدن ذهن و فكر و افعال انسان و انجام خوبي ها را با توجه به همين نكته رسيدن به فيض الهي عنوان و اظهار كرد: بر اساس همين امر، ملائكه بال خود را براي طالب علم مي گسترانند زيرا چنين فردي در مسیر سیر الی الله قرار گرفته است .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha