یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
9

خطیب جمعه بیروت گفت: بهترین حمایت از ملت فلسطین تحقق وحدت مسلمانان و رویارویی آنها با انواع تعصب و تفرقه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله خطیب جمعه بیروت با گروهی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامل شیخ حسان عبدالله و شیخ ماهر مزهر دیدار کرد و از سوی این جمع برای مشارکت در کنفرانس علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین در تهران و بحث درباره مسایل جهان اسلام دعوت شد.

سید فضل الله در این دیدار، ضمن تایید هرگونه تلاش در جهت وحدت امت اسلام و توجه به فلسطین تاکید کرد: مساله فلسطین نیازمند توجه و اهتمام فراوان عرب ها و مسلمانان است به ویژه توجه مراجع اسلام و علمای دین که شایسته است اهتمام بیشتری به حمایت از مردم فلسطین داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین حمایت از ملت فلسطین تحقق وحدت مسلمانان و رویارویی آنها با انواع تعصب و تفرقه است.

پس از این دیدار، شیخ عبدالله به خبرنگاران گفت: ما از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سید علی فضل الله دیدار کردیم تا از ایشان برای مشارکت در کنفرانس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین دعوت کنیم.

این کنفرانس، ماه آینده در تهران و با مشارکت شمار زیادی از علمای مذاهب مختلف اسلامی و برای حمایت از فلسطین و بحث درباره وسایل و راه های یاری این مقاومت و همچنین راه های مواجهه با تکفیر برگزار می‌شود؛ چرا که هدف از تکفیر منحرف ساختن اذهان و افکار مردم از مساله اصلی امت اسلام است و ما امیدواریم این کنفرانس مبنای حرکتی علمایی در جهت وحدت علمای مسلمان باشد.

شیخ عبدالله خاطرنشان کرد؛ سید فضل الله دعوت شرکت در کنفرانس و تمام کنفرانس های وحدت آفرین را برای مواجهه با تفرقه و تجزیه پذیرفته است.

* تماس با نخست وزیر جدید و سابق عراق

همچنین سید علی فضل الله در تماسی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، انتخاب وی به ریاست دولت عراق را تبریک گفت و درباره تحولات عراق با وی گفتگو کرد.

سید علی فضل الله با اشاره به دشواری اوضاع عراق تاکید کرد که در این مرحله باید تمام ارکان و گروه های عراقی دست به دست هم بدهند تا این خطرات را پشت سر بگذاریم به ویژه با توجه به اینکه این خطرها نه فقط عراق بلکه منطقه عربی و اسلامی را تهدید میکند.

حیدر العبادی نیز تاکید کرد که با وجود اختلافات و توطئه های داخلی و خارجی در حال تلاش برای متحد ساختن عراق و مشارکت همه گروه ها در دولت میباشد.

سید فضل الله همچنین در تماسی تلفنی با نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق بر ضرورت همکاری همه برای گذر عراق از مشکلات و دشواری های پیش رو تاکید کرد به ویژه پس از اتفاقات موصل و نینوا و سنجار با هدف از بین بردن وحدت عراق.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha