جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 336239
۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
صلوات

صلوات در مکتب تشیع یک ذکر استراتژیک و ویژه ودعای فوق العاده است که حلال تمام مشکلات و گرفتارها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گناباد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در اجتماع طلاب و عزاداران امام صادق (ع) این شهر، با اشاره به اهیمت صلوات گفت: صلوات در مکتب تشیع یک ذکر استراتژیک و ویژه است و می توان گفت؛ یک دعای فوق العاده است؛ امام رضا (ع) هر وقت می خواستند دعا کنند، اول دعا و آخر دعا، صلوات می فرستادند و می فرمودند :فلسفه آن این است کسی که اول دعا را قبول کند، حتما آخر دعا را نیز قبول خواهد کرد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: پیغمبر اسلام (ص) هم در این زمینه تاکید کرده اند که" صداهایتان را با صلوات بر من پیغمبر بلند کنید چون صلوات بلند یک ویژگی دارد آن هم این است که نفاق و دو رنگی را از دل های انسان پاک میکند."

*شریک ثواب کتاب الغدیر

وی با تاکید بر بیان عبارت " وعجل فرجهم" در انتهای صلوات خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی تاکید کرده اند، کسانی که بعد از صلوات خود عجل فرج بگویند آنها را در ثواب کتاب ارزشمند الغدیر شریک قرار می دهم.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، هم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام صادق(ع) تصریح کرد: اولین کسی که لقب صادق را به امام صادق (ع) دادند، نبی اکرم اسلام است. از امام سجاد (ع) پرسیدند، چرا امام صادق را به این نام می خوانید؟ ایشان فرمودند: پیامبر اسلام ایشان را صداق نامیدند، تا چراغ راهی برای همه در بحران ها باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha