شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام واعظی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که خلاء آموزش شادی سالم و معنوی در جامعه احساس می شود، تصریح کرد: در روایات بسیاری بر شادی قلوب مومنین تاکید شده است و باید برای این وظیفه دینی اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، امروز در نشستی با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان این که شیعه در طول تاریخ در زمینه مدیریت ترویج معارف اهل بیت(ع) موفقیت های بسیاری داشته است، گفت: مناسبت های مختلف مذهبی و به ویژه ایام محرم و صفر که میلیون ها نفر در سراسر عالم گردهم آمده و به عزاداری می پردازند، نشان دهنده موفقیت تشیع در این زمینه است.    

وی با انتقاد از این که در زمینه شادی معنوی اقدام چشمگیری صورت نگرفته است، گفت: انسان نیازمند شادی نیز می باشد، چرا که در روح و روان تاثیرات مثبتی دارد، اما آن قدرت نمایی که در زمینه حزن و ماتم داریم، در ایجاد شادی معنوی نداریم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که خلاء آموزش شادی سالم و معنوی در جامعه احساس می شود، تصریح کرد: در روایات بسیاری بر شادی قلوب مومنین تاکید شده است و باید برای این وظیفه دینی اقداماتی صورت گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تاکید بر این که از ظرفیت دهه کرامت می توان برای جریان سازی جشن های اسلامی و معنوی بهره برد، گفت: در دهه کرامت می توان علاوه بر توجه به مناسبت ها و موضوعات، به فکر ارتقای معنویت جامعه باشیم.

وی با بیان این که آرامش خاطر زمینه ارتقای معنوی و تقرب به خداوند را فراهم می کند، یادآور شد: در این صورت وعظ معنوی بر قلوب و دل ها تاثیرگذار خواهد بود که موجب رشد معویت می شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز از صرف نگاه موضوعی به نام گذاری روزهای دهه کرامت، ابراز داشت: نامگذاری روزها نباید موجب درجا زدگی و تکرر پذیری در کارهای قالبی و شکلی شود، چرا که در این صورت برنامه ها طراوت خود را از دست داده و رویکردهای ابزاری نیز از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی همچنین بر لزوم انسجام مراسم های مذهبی تاکید کرد و افزود: برگزاری چندین مراسم مجزا نسبت به مراسمی منسجم از تاثیرگذاری کمتری برخوردار است و به همین دلیل شکوه و ارزش بیشتری در مراسم های منسجم وجود دارد و در دهه کرامت نیز با تجمیع قوای مربوطه، مراسم هایی منسجم و قوی و موثر برگزار شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گاهی برای اعتبار و آبروی مذهب باید مراسم های مشترک و منسجم برگزار کرد، چرا که قدرت و هیبت بیشتری برای دین دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که در خصوص سیره اهل بیت(ع) کارهای زیادی صورت نگرفته است، گفت: از سال گذشته جلساتی برای تدوین دانشنامه سیره اهل بیت(ع) در دفتر تبلیغات برگزار شده است تا شاهد تالیف اثری نفیس در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان از آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور در دهه کرامت خبر داد و افزود: درصورت آمادگی دستگاه ها و مناطق مخلتف برای میزبانی مبلغان، ما نیز آمادگی اعزام مبلغ را خواهیم داشت.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha