شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از استقبال 4 هزار و 461 نفر دارای مدرک دانشگاهی برای تحصیل در حوزه‌های خواهران، در سال تحصیلی 94-93 خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمد احمدی با اشاره به ثبت نام حدود 24هزار و 500 نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از میان ثبت‌نام‌کنندگان متقاضی ورود به حوزه‌های خواهران، 4هزار و 461 نفر دارای مدرک دانشگاهی بودند که از میان آنها 17 نفر دارای مدرک دکترا، 352 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 3هزار و 17 نفر دارای مدرک کارشناسی، هزار و 75 نفر دارای مدرک کاردانی بوده‌اند.

 وی، رشته تحصیلی دارندگان مدرک دکترا را که در حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند، شامل علوم قرآن و حدیث، الهیات، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، زمین‌شناسی، دامپزشکی و زبان و ادبیات عرب دانست.

 مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: هزار و 914 نفر نیز دارای مدرک پیش‌دانشگاهی، 18هزار و 121 نفر دارای مدرک دیپلم و 802 نفر دارای مدرک سیکل بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تحصیل در مقطع سطح دو در سه شیوه حضوری،‌ نیمه‌حضوری و پاره‌وقت انجام می‌شود، یادآور شد: از میان ثبت‌نام‌کنندگان، 17هزار و 611 نفر متقاضی تحصیل در دوره حضوری، هزار و 991 نفر متقاضی تحصیل در دوره نیمه‌حضوری و 4هزار و 92 نفر متقاضی تحصیل در دوره پاره‌وقت بوده‌اند.

 حجت‌الاسلام احمدی وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، 355 واحد علمی تربیتی حوزوی خواهران در سراسر کشور اقدام به پذیرش طلبه می‌کنند، ادامه داد: از میان این تعداد واحد حوزوی، 337 واحد متقاضیان دارای مدرک دیپلم، هشت واحد متقاضیان دارای مدرک سیکل و 10 واحد متقاضیان دارای مدرک دیپلم و سیکل را پذیرش می‌کنند.

 براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی با بیان این که مراحل ثبت نام پذیرفته‌شدگان واجد شرایط در واحدهای حوزوی در حال انجام است، گفت: تعداد تقریبی پذیرفته‌شدگان نهایی 12هزار و 600 نفر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha