سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
خبر گزاری حوزه

سومین دوره متمرکز تربیتی خانوادگی، ویژه خانواده‌های حوزوی هم‌زمان با دهه کرامت در اردوگاه مقدس اردبیلی شهر اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، سومین دوره متمرکز تربیتی خانوادگی ویژه خانواده‌های حوزوی، توسط معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم‌زمان با دهه کرامت و با حضور جمعی از اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه از سراسر کشور در اردوگاه مقدس اردبیلی شهر سرعین در دو مرحله برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره حجت الاسلام زهرایی، رئیس اداره خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن خوشامدگویی به حاضران در این مراسم و تبریک آغاز دهه کرامت اظهار کرد: معاونت فرهنگی و رفاهی پس از شکل گیری در عرصه‌های مختلفی گام برداشته است.

وی گفت: معاونت فرهنگی در راستای پرهیز از موازی کاری، مجموعه‌های حوزوی را دور هم جمع کرد و شورایی را به نام شورای فرهنگی حوزه‌های علمیه تشکیل داده است

رئیس اداره خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به احداث مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت در مشهد مقدس بیان کرد: ایجاد این مجموعه کار مهمی بود و مجموعه آبرومندی برای حوزه‌های علمیه به وجود آمده است.

وی افزود: اکثر ارگان‌ها در اقصی نقاط کشور دارای امکانات رفاهی هستند و حوزه‌های علمیه در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است و حوزه باید برای اجاره این مکان‌ها به ارگان‌های دیگر رجوع کند.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به برگزاری جشن ازدواج طلاب از سوی مرکز خدمات بیان کرد: طلاب پس از ازدواج دچار مشکلاتی می‌شوند که نمی‌توانند مانند دوران تجرد به درس و بحث بپردازند و مرکز در صدد این است که این مشکلات را رفع نماید و با برگزاری این جشن‌ها هزینه ازدواج این عزیزان را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عقلانی است ابراز داشت: طلاب نخبه، اساتید، حافظان قرآن و قاریان در اولویت ارائه خدمات هستند.

مسئول اردوهای خانوادگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به تشویق همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون محترم گفت: مرکز خدمات می‌خواهد که هویت خانواده طلاب و روحانیون حفظ شود و خانواده‌ها باید مستقیماً این تشویق‌ها را احساس کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه تربیت بدنی، اظهار کرد: مرکز به صورت فراگیر بحث آموزش شنا را آغاز کرده است و در پی آن هستیم که اعضای خانواده طلاب به طور کامل شنا را یاد بگیرند.

حجت الاسلام زهرایی افزود: تقدیر از حفاظ، حمایت از ایثارگران و طلبه‌هایی که جانباز هستند بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز خدمات است.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای خانوادگی یکی دیگر از برنامه‌های مرکز است گفت: ایجاد فضایی با نشاط برای خانواده‌ها به همراه دوره‌های متمرکز خانوادگی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اردو است.

رئیس اداره خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به نیاز خانواده‌های حوزوی و با توجه به ویژگی‌های خاص این قشر به ویژه اثرگذاری تربیت دینی در جامعه افزود: با توجه به محدودیت‌های زمانی، محیطی و مالی طلاب گران‌قدر جهت مسافرت و تفریح خانوادگی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را بر آن داشت تا با دغدغه افزایش نشاط روحی و بالا بردن بینش علمی، آسان نمودن انتقال بسیاری از مفاهیم و نیازهای کلیدی و در راستای تحکیم خانواده، زمینه‌های دیدار این قشر عزیز از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی، گردشگری و زیارتی را در قالب اردوگاه‌های خانوادگی برنامه ریز و عملیاتی نماید.

وی با بیان اینکه امروز رویکرد مرکز خدمات عوض شده است و رویکرد پژوهشی دارد عنوان کرد: مرکز افتخار دارد که اولین سند و چشم انداز فرهنگی حوزه‌های علمیه را تدوین کرده است و در انتهای ماه آتی آن را به دفتر معظم رهبری تقدیم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha