شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 349246
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
طهماسبی قزوین

حوزه/ امام جمعه الوند گفت: در عصری که دشمن با انواع شگردها و ابزارهای تبلیغاتی فرهنگ و ارزش های اسلامی را هدف گرفته، باید همسران و خانواده طلاب در طراز یک مجموعه و خانواده ارزشی روحانی حرکت کنند تا گرفتار نقشه های شوم دشمن نشوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»  از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه الوند در مراسم جشن پیوندهای آسمانی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد بیان کرد : حفظ، و ترویج معصومانه شریعت اسلامی که از طرف خداوند بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده باید معصومانه و بدون نقصان تا قیامت ادامه پیدا کند.

وی افزود: روحانیت و طلاب شیعه به عنوان سربازان امام زمان(عج) در عصر غیبت وظیفه حفظ، ترویج و تبیین معصومانه شریعت را بر عهده دارند که در این راه باید مانند یک جهادگر واقعی عمل نمایند.

امام جمعه الوند اظهار کرد: روحانیت شیعه یکی از با افتخارترین اصناف جامعه در طول تاریخ بوده و همسران طلبه باید افتخار کنند که در کنار سربازان، مروجان دین، احکام و حافظان شریعت هستند.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: روحانیت باید در تبلیغ و ترویج معارف دینی دارای علم، تقوا و مردم داری باشند که در این راه همسران و خانواده های آنها نقشی موثر و بزرگ بر عهده دارند.

وی افزود: تلاش همسران طلاب در راه کمک به تبلیغ آموزه‌های دینی، راهی معنوی و لذت بخش است که باید این موضوع را قدر دانست و در راه آن تلاش کرد.

امام جمعه الوند تاکید کرد: در عصری که دشمن با انواع شگردها و ابزارهای تبلیغاتی، فرهنگ و ارزش های اسلامی را هدف گرفته باید همسران و خانواده طلاب و روحانیون در طراز یک مجموعه و خانواده ارزشی روحانی حرکت کنند تا گرفتار نقشه های شوم دشمنان نشوند.

حجت الاسلام طهماسبی عنوان کرد: این که برخی مواقع گفته می شود طلاب و روحانیون شاد نبوده و شادی ندارند درست نیست و طلاب و روحانیون هم دارای دل و شادی هستند منتها شادی آنها دارای حدود مشخص بوده و در راه شادی تا جایی پیش می رویم که در محدوده شرع و حلال بگنجد.

وی افزود: ملاک زندگی، برنامه ها و محکمه صلاح خانوادگی، قرآن و عمل  به آموزه های آن است و همه اعمال در مطابقت با راه شرع و قرآن معنا پیدا می کند.

امام جمعه الوند، محبت را اصلی بی بدیل در خانواده معرفی کرد و گفت: اولین اصلی که برای تحکیم بنیان خانواده لازم است، اصل بی بدیل محبت بوده و زن و شوهر باید همدیگر را از عمق جان دوست داشته باشند و این دوست داشتن باید واقعی بوده و یا به تعبیری زن و مرد باید عاشق هم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha