شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 336654
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
واعظ موسوی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام نسبت به مسائل فرهنگی، تاکید کرد: در سال های اخیر به ویژه پس از کلید خوردن تحریم ها و مشکلات اقتصادی، کم توجهی نسبت به مسائل فرهنگی بیشتر شده که باید جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس دوره چهارم خبرگان رهبری، اظهار داشت: بر اساس آئین نامه، اجلاسیه خبرگان رهبری هر شش ماه یک بار تشکیل و براساس آنچه در آئین نامه تصویب شده است، دو روز به طول می انجامد و تعدادی از نمایندگان به ارائه نطق هایی می پردازند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیتی که مجلس خبرگان رهبری دارد، نمایندگان، پس از اتمام جلسات خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و مطالبی را مطرح می کنند و ایشان در جریان بحث های دو روزه قرار می گیرند و توصیه ها و سفارشاتی را نیز مطرح می فرمایند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که رهبری معظم انقلاب پس از استماع مقدمه آیت الله شاهرودی، نائب رئیس اول و گزارش آیت الله یزدی، نائب رئیس دوم، به بیان مطالب جامعی پرداختند، گفت: معظم له در این دیدار پیرامون نظم نوینی که بعد از جنگ جهانی در دنیا پیدا شد و تسلط دادن فرهنگ و اقتصاد غرب بر همه ممالک جهان سخنانی را فرمودند و گفتند این نظم نوین در حال تزلزل و از هم پاشیده شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید داشتند که تسلط سیاسی و حاکمیتی غرب نسبت به جهان در حال فروپاشی است و تاثیر جمهوری اسلامی را در نظم جهانی گوشزد کردند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به گزارش جامع و دقیق دریابان شمخانی به اعضای خبرگان رهبری، ابراز داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص وضعیت داخلی، منطقه و بین المللی بویژه عراق، داعش، سوریه و چگونگی پیروزی مقاومت غزه سخنانی را مطرح کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دکتر مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در اجلاس شانزدهم حاضر شد و توضیحاتی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی مطرح کرد، گفت: همچنین وی از ابلاغ مصوبات این شورا در ارتباط با آموزش و پرورش، جامعه و سبک زندگی به دستگاه های اجرایی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: امیدواریم دستگاه های اجرایی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را منصه ظهور برسانند تا رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عموم جامعه به خصوص رهبری معظم، مراجع عظام تقلید، علما و خانواده شهدا دغدغه مسائل فرهنگی را دارند و بدین جهت رهبرفرزانه انقلاب سال جاری را به عنوان «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به ویژه پس از کلید خوردن تحریم ها و مشکلات اقتصادی، کم توجهی نسبت به مسائل فرهنگی بیشتر شده است که باید جبران شود.

انتهای پیام/313 /33  

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha