جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامه سید ساجد نقوی

رهبرشیعیان پاکستان بر حمایت همه جانبه مردم پاکستان از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد و خواستار مقابله همه جانبه علمای اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیست شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، علامه سید ساجدنقوی رهبرشیعیان پاکستان درهمایش "علمای مقاومت درحمایت از فلسطین "با بیان سابقه فتنه انگیزی استکباردرمنطقه و تشکیل گروه های تکفیری اظهارداشت: پس ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی درایران، نظام استکبار و صهیونیزم جهانی برای جلوگیری از گسترش موج این انقلاب ، برای اولین بار از حربه تکفیر درافغانستان استفاده کردند و این پدیده شوم با ایجاد گروه های تروریستی تکفیری دراین کشوربه وجود آمد.

وی ادامه داد: اتحادیه ای از مذاهب شیعه و سنی برای مقابه با این حربه شکل گرفت و با انتخاب راه وحدت توانستیم گروههای دینی را در یک اتحادیه گردهم آوریم والان  نیزمی توانیم بگوییم علی رغم وجود گروه های تروریستی تکفیری، اختلافات بین شیعه و سنی ریشه ندارد و پیروان این دومذهب به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند که دشمنان اسلام این وحدت را به هیچ وجه برنمی تابند.

*سابقه حمایت شبه قاره هند از فلسطین

علامه نقوی با اشاره به سابقه دیرین حمایت مردم منطقه شبه قاره هند از مردم مظلوم فلسطین گفت: علاقه ای که مردم شبه قاره هند به فلسطین دارند از گذشته های دورشکل گرفته و حتی پاکستان نیز از بدو تاسیس، بر این سیاست تاکید داشت که اسرائیل را رژیمی غاصب تلقی کندU اما استعمارگران این رویه را تغییر دادند.

رهبر شیعیان پاکستان درپایان با تاکید برلزوم شکل گیری اتحادیه علمای اسلامU برای حمایت ازمسلمانان اقصی نقاط دنیا وانتقاد ازعملکرد ضعیف سازمان های اسلامی درتجاوز اخیررژیم غاصب صهیونیستی به نوارغزه بر لزوم نقش آفرینی بیشتر این سازمان ها درقبال این گونه موارد تاکید کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha