دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی اصلاح جامعه را در گرو اعمال و رفتار پاک و ایمان برخواسته از توحید، وحدانیت و ربوبیت دانستند و براصلاح رفتاری برخواسته از دین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ایشان  امروز در دیدار سربازان وظیفه فرماندهی نیروی انتظامی قم، دفاع مقدس را دفاع از ارزشها و هویت ایرانی اسلامی دانستند و گفتند : لازم است جوانان ما نسبت به این ارزشها که با جان فشانی خون جوانان پاک، بدست آمده، افتخار کنند وبرای حفظ آن تلاش نمایند.

معظم له افزودند: دفاع مقدس دفاع ازکیان و آزادی ملت مظلومی بود که با تکیه برخدای متعال و جوانان پاک به مبارزه علیه دشمن تا دندان مسلح رفتند و با خون خود درخت عزت، غیرت و مردانگی را به جهانیان اثبات کردند و با تمام وجود از آرمان های دین، انقلاب محافظت نمودند تا این شجره طیبه و نوپا به ثمر بنشیند .

ایشان خاطر نشان ساختند: مردم ایران، نعمت عزت، استقلال و آزادی را مدیون خانواده شهدائی هستند که با گذشتن از جان و مال خود برای دفاع از آرمانهای امام راحل به مقتداء ونائب حضرت ولی عصر (عج) لبیک وگفتند و حاضر نشدند در مقابل ظلم و ستم اهریمنان به مانند مولایشان ابی عبد الله (ع) لحظه ای عقب نشینی کنند .  

 حضرت آیت الله علوی گرگانی درادامه به هدف ازخلقت در قرآن کریم اشاره کردند و ابرازداشتند: خداوند همه انسانها را برای سعات و تکامل خلق کرده و این بشر است که برای سعادت وعقوبت خود در دنیا تصمیم می گیرد .

معظم له با بیان این که زندگی بدون دین بی معناست اظهار داشتند: دین موجب می شود زندگی انسان هدف الهی پیدا کند و انسان از سرگردانی و بی هویتی  بیرون بیاید .

ایشان قرآن کریم انبیاءالهی و حضرات معصومین(ع) را چراغ راه هدایت بشر دردنیا برشمردند و برلزوم تبعیت و پیروی از دستورات قرآن و... تاکیدکردند .

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم دنیا طلبی را عامل همه بدبختی دانستند و وجود این همه ظلم، ستم وجنایت را دلیل دوری از دین  و کتب اسلام ناب محمدی (ص)  و دنیا پرستی عنوان کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha