جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 337456
۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
6

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» مراسم تودیع حجت‌الاسلام شاکری معاون سابق و معارفه حجت‌الاسلام قمرزاده معاون خدمات فرهنگی و رفاهی امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌ های علمیه و جمعی از معاونین، مدیران و اعضاء شورای اداری این مرکز در سالن همایش مرکز خدمات برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاکری در این مراسم  ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خدمت کردن در این نهاد یک توفیق الهی است و هر کسی دعوت می‌شود که در این نهاد مشغول شود، مطمئناً عنایت امام زمان(عج) شامل حالش بوده است.

معاون سابق خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات با اشاره به این که مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی بسیار حوزوی، پدرانه و عاطفی بود تصریح کرد: مدیریت ایشان انصافاً بسیار خوب بود و زمانی که دست طلبه عصبانی را می‌گرفتند کار ایشان بسیار زیبا بود.

وی با اشاره به دستاوردهای این دوره بیان کرد: در مدت زمانی که در این معاونت مشغول بودم دو کارگروه راهبردی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام شاکری بیان کرد: یکی از کارگروه‌ها کارگروه پیگیری فرمایشان مقام معظم رهبری و دیگری کارگروه فرهنگی بود و هر دو کارگروه از افراد صاحب‌نام تشکیل‌شده بودند.

وی مطرح کرد: این دو کارگروه ثمرات بسیاری داشت که یکی پرهیز از موازی کاری بود و ما با این دو کارگروه سعی کردیم که از ظرفیت‌های حوزوی بهترین استفاده را ببریم.

معاون سابق خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات با بیان این که در این مدت سعی کردیم که در مراکز استان‌ها انس و الفت ایجاد شود که ثمرات زیادی به همراه داشت گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این معاونت پرهیز از روزمرگی و داشتن عقبه کارشناسی در همه کارها بود.

وی افزود: در تمام فعالیت‌های مرکز سعی کردیم که رویکرد فرهنگی داشته باشیم و آن را به عنوان یک اصل قرار دهیم.

حجت‌الاسلام شاکری ابراز داشت: جشن ازدواج، مشاوره‌های ازدواج، اردوهای فرهنگی و تفریحی برای خانواده‌ها، جشن تلبس و ... بخشی از کارهای فرهنگی این معاونت بودند.

وی با اشاره به آموزش خانواده‌های روحانیون گفت: لازم است که از مدیر مرکز خدمات قم تشکر کنم که این موضوع را از پردیسان آغاز کردند و اکنون نیز محصولات تولیدی این خانواده‌ها قابل عرضه است.

معاون سابق خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات با بیان اینکه اعتمادسازی متقابل بین مسئولین ستاد و مدیران شعب مرکز خدمات یکی از دیگر از دستاوردها بود تصریح کرد: در این دوره سعی کردیم که به مناطق محروم اولویت بدهیم و بسیاری از کارها را از قم به سایر استان‌ها منتقل کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که در این دوره شکل گرفت بیان کرد: می‌توان به تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و تفاهم‌نامه با معاونت دانشجویی وزارت علوم اشاره کرد که کارهای بزرگی بود.

حجت‌الاسلام شاکری در پایان مطرح کرد: امیدواریم حجت‌الاسلام قمرزاده به کمک خداوند و امام زمان(عج) در این معاونت موفق شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام قمرزاده معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از خداوند عاجزانه درخواست می‌کنیم که توفیق بزرگداشت یاد شهدا و ادامه این فرهنگ غنی شیعی و اسلامی را به ما عنایت کند.

وی با بیان این که از خداوند درخواست دارم که بنده را شایسته این اعتماد قرار دهد گفت: برای موفقیت در این کار به دعای ارواح مقدس شهدا و حمایت همه همکاران و دوستان نیازمندم.

معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات ضمن تشکر از زحمات آقای شاکری در این مدت بیان کرد: ایشان زحمات بسیاری کشیدند و امیدوارم که با درک درست محاسن عملکرد ایشان بتوانیم این محاسن را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: همان طور که رئیس مرکز بارها تاکید کرده، رشد و ارتقا فرهنگی خانواده‌های روحانیت یکی از اصول این مرکز است و در این معاونت نیز این اصل پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام قمرزاده با اشاره به این که مقام معظم رهبری تاکید کردند که مسئول، دینداری جامعه و دفاع و ترویج فرهنگ دینی جامعه روحانیت است گفت: روحانیون برای رسیدن به اهدافشان به حمایت خانواده‌ها احتیاج دارند و اگر مرکز موفق به این کار شود توانسته‌ایم روحانیت را در رسیدن به این هدف کمک کنیم.

وی مطرح کرد: باید رویکرد مرکز ارتقا و رشد خانواده باشدکه بتوانیم حوزه را با یک عقبه محکم در رسیدن به مأموریتش کمک کنیم.

معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات در پایان بیان کرد: از همه همکاران مرکز خدمات درخواست هم‌فکری و حمایت دارم تا بتوانم این مسئولیت را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha