جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله امینی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که باید جلوی افراط گری در کشور گرفته شود گفت: اظهارنظر گروه‌های سیاسی باید منطقی و به دور از جنجال آفرینی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله ابراهیم امینی، روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با ابراز خرسندی از انتصاب حجت‌الاسلام نمازی به این سمت اظهار کرد: بنده از گذشته با حجت  الاسلام والمسلمین  روحانی رئیس جمهور، رفاقت دارم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام سالیانی است که با یکدیگر همکاری داریم و ایشان قصد خدمت به نظام و مردم را دارند و خدمت به رئیس جمهور نیز کم کردن مشکلات کشور توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور از مهم‌ترین وزارتخانه های دولت است که آبروی دولت و رئیس جمهور محسوب می‌شود و فعالیت‌های مسئولان این وزارتخانه باید در حد شأن وزارت کشور باشد.

با معضل اعتیاد مبارزه شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به گستردگی حوزه کاری وزارت کشور اشاره کرد و با ذکر برخی از مسائل مهم کشور افزود: مسائل مهمی همچون معضل اعتیاد باید در کشور مورد توجه قرار گیرد و باید ابتدا دلایل گرایش به مواد مخدر با دقت بررسی و بعد با معضل اعتیاد مبارزه کرد.

آیت‌الله امینی تصریح کرد: بنده در چندین خطبه نماز جمعه در این باره صحبت کردم، ولی در دولت‌های گذشته فعالیت چشمگیری برای ریشه کن کردن معضل اعتیاد دیده نشده و در این دولت انتظار می‌رود به این معضل توجه بیشتری شود.

امام جمعه قم در توصیه‌ای به مشاور وزیر کشور گفت: تعامل با علما مسئله بسیار مهمی است که شما برای این کار اقدام کرده‌اید اما باید توجه داشته باشید که دیدارها و جلسات حالت تشریفاتی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود دیدار با افراد صاحب نظر و ایده‌پرداز بیشتر صورت گیرد تا این دیدارها مثمرثمر واقع شود.

باید جلوی افراطگری  گرفته شود

 آیت‌الله امینی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله افراط گری در کشور اشاره کرد و گفت: باید جلوی افراطگری گروه‌های مختلف در کشور چه در سطح عموم جامعه و چه در سطح مجامع حوزوی و دانشگاهی گرفته شود و اجازه افراطی گری به کسی داده نشود.

عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه سلائق سیاسی حق اظهارنظر دارند ولی اظهارنظرها باید حساب شده و منطقی و به دور از جنجال و عینک سیاسی باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گزارشی از فعالیت‌های چندماهه این دفتر ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha