سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
علی اشرف عبدی

حوزه/ مدیر حرم حضرت فاطمه معصومه (س)گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی است که بر دوش تمامی افراد وجود دارد؛باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در گردهمایی خادمان افتخاری حرم بانوی کرامت که عصر امروزدر شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد اظهارداشت:خادمان باید بهترین اخلاق حسنه را نسبت به زائران داشته باشند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، نیکی و احسان به زائران را نیکی به خود معرفی کرد و گفت:لباس خادمی، لباس افتخار است که باید حرمت آن را نگه داریم.

وی افزود: توفیق الهی خدمت در حرم اهل بیت علیهم السلام را به دست آورده ایم، شیوه های خدمت حسنه را بیاموزیم و در این عرصه باید و نباید ها را به درستی رعایت کنیم. ممکن است بسیاری از کارها هیچ گونه مشکل شرعی نداشته باشد، ولی انجام آن در شأن خادم حرم اهل بیت علیهم السلام نباشد.

وی با اشاره به تدوین شرح وظایف همه پست های خدمتی خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) و ابلاغ آن در آینده ای نزدیک گفت: پس از ابلاغ این شرح وظایف، لازم است خادمان نیز برای بالاتر بردن سطح کیفیت خدمت رسانی به آن توجه نمایند.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت خادمان آستان مقدس قم گفت: در این دوره های آموزشی مباحثی پیرامون حرم شناسی، مدفونین حرم مطهر و... ارائه می شود که لازم است خادمان در این دوره شرکت کنند.

وی در پایان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها معرفی کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی است که بر دوش تمامی افراد وجود دارد؛ بنابراین در هر پست خدمتی که هستیم باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha