شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حکومت علوی

حوزه/ پیش نشست" همایش بین المللی «حکومت علوی» نگاهی پس از 14 قرن" با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه در قم برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی، دبیر" همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن" ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام عید غدیر، اظهارداشت: عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است که همگان باید در برگزاری جشن های مخصوص این روز و بررسی ابعاد وجودی مختلف امام علی (ع) اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که عید غدیر همواره یادآور آغاز امامت و و لایت حضرت امیرالمومنین(ع) می باشد، افزود: آنچه این واقعه را امسال شیرین تر می کند همزمانی آن با آغاز حکومت ایشان در 14 قرن پیش است؛ بعد از انقلاب مسلمانان بر علیه خلیفه سوم، امام علی (ع) در بیست و پنجم ذی الحجه سال 35 هجری در میان سیل تقاضای مصرانه مردم مومنان به حکومت انتخاب شد و صحابه پیامبر با ایشان بیعت نمودند و امروز 1400 سال از آن روزگار می گذرد.

حجت الاسلام شاه آبادی، افزود: حکومت امام علی(ع) با هدف احیای آرمان های نبوی و گسترش عدالت  و کرامت انسانی ایجاد شد و توانست در دوران کوتاه  خود، نمایشی شگفت از اجرای اهداف اسلامی نشان دهد تا آرزوی زیستن در سایه آن دوران آرزوی هر انسان حق طلب باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا و در راستای بازشناسی علمی دوران حکومت این  امام همام، همایش حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن  مطرح و با همکاری چند نهاد حوزوی و دانشگاهی این همایش در بعد علمی و در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.

این استاد دانشگاه، با بیان این که این همایش اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر 400 خلاصه مقاله و 160 مقاله کامل به دبیرخانه این همایش رسیده که در بین نویسندگان این مقالات اندیشمندانی از کشور های مختلف جهان از جمله انگلیس، مالزی،هند،عراق، لبنان و... دیده می شود.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش، مقرر گردید، تا پیش نشستی با حضور برخی از اساتید و اندیشمندان و با برخی از برنامه های جانبی برگزار گردد.

به گفته حجت الاسلام شاه آبادی، پیش نشست" همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن" با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه، 24 مهرماه سال جاری در دانشگاه مفید قم برگزار خواهدشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha