جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آيت الله علوي گرگاني با بیان این مطلب که كشور ايران، هم‌اكنون نسبت به ساير كشورها از امنيت بالايي برخوردار است، گفتند: مردم ما همواره باید قدردان آرامشی که در این کشور دارند باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پيش از ظهر امروز در ديدار با يگان ويژه استان قم گفتند: انسانها دارای مشاغل و مسئولیت های متعددی در زندگی خود هستند و باید در هر جایگاهی که حضور می یابند نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت داشته باشند.

ایشان با بیان این مطلب که كشور ايران هم‌اكنون نسبت به ساير كشورها از امنيت بالايي برخوردار است، یادآورشدند: درست است که کشور ما مشکلاتی دارد و مسئولان در حال رفع آنها هستند، ولی همواره مردم ما باید قدردان آرامشی که در این کشور دارند باشند.

حضرت آيت الله علوي گرگاني یادآور شدند: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان خاتم پیامبران(ع) برای همه بشریت انتخاب کردند و مختص به یک مذهب و دین نیست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم یادآورشدند: باید در نظر داشت که دین اسلام مثل همه ادیان دیگر با مخالفانی نیز مواجه بوده است که نمی خواستند این دین و پیامبرش در جامعه حضورداشته باشند که این افراد را امروز هم مشاهده می کنیم که با اسلام و نظام اسلامی مخالف هستند.

ایشان گفتند: نکته مهم در اسلام این است که کسی که خود را پیرو اسلام و پیامبر(ص) دانست باید از این دین و پیامبر(ص) آن پیروی کند و دیگر نمی تواند به هر بهانه ای از دستورات اسلام سرپیچی نماید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: انسان‌ به وسيله قدرت اختيار و عقل سرنوشت خود را تعيين می ‌كند، چون خداوند مسیر حقیقی را به او نشان داده پس با قدرت عقل و دین باید این مسیر را پیدا کند.

ایشان گفتند: انسان‌ها تعيين‌كننده سرشت خوبي و بدي در زندگيشان هستند و در روز قیامت هم با اعمال خود سنجیده می شوند و نمی توانند از این بار شانه خالی کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت گردآوری توشه برای سفر قیامت خاطرنشان کردند: نباید از نظر دور داشت که در روز آخرت اعمال انسان‌ها از نظر هيچ‌كسي پنهان نيست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha