چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام باطنی اصفهان

حوزه/ شهداء همه هستی خود که همانا جانشان بود، را در طبق اخلاص گذاشته و وظیفه خود را انجام دادند و امروز رساندن پیام این شهداء وظیفه ما است و انجام این وظیفه از طرف ما کمتر از پاداش شهادت نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، امروز در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، بر برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره سالانه شهدای روحانی استان تاکید کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: شهداء همه هستی خود که همانا جانشان بود، را در طبق اخلاص گذاشته و وظیفه خود را انجام دادند و امروز رساندن پیام این شهداء وظیفه ما است و انجام این وظیفه از طرف ما کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، در حقیقت یک دفاع عقیدتی بود و به همین جهت مورد هجوم همه جانبه دشمنان دین قرار گرفت و ما باید این حقانیت را به نسل های بعدی انتقال دهیم.

جانشین حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رشادت های روحانیون در قبل و بعد از انقلاب، افزود: روحانیت به نسبت جمعیت خود، بیشترین شهید را تقدیم کرده، به طوری که فقط  در استان  اصفهان 570 شهید طلبه و روحانی ثبت گردیده است که این تعداد در بین شهداء طلبه و روحانی سراسر کشور بی نظیر است..

این روحانی آزاده به بیان خاطره ای از روحانی  شهید حجت الاسلام والمسلمین هاشمی فر پرداخت و بیان داشت : قبل از عملیات بدر ایشان را در پادگان غدیر اصفهان دیدم و وقتی از حال او و دلیل مراجعتش به اصفهان پرسیدم، گفت "به زادگاه خودم آمدم تا مردم را با ضرورت حضور در جبهه آشنا کنم" که البته توانسته بود 200نفر را با خود عازم جبهه کند ودر همان عملیات هم به فیض عظمای شهادت رسید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، روحانیت را منادی ترویج دین مبین دانست و ابراز داشت: روحانیت در طول تاریخ چیزی نگفته مگر این که قبلاً خود به آن عمل کرده باشد و این مساله امروز هم باید با همان صلابت گذشته در بین روحانیون ادامه پیداکند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اذعان کرد: امروز جنگ نظامی تمام شده و بایستی با مسلح نمودن طلاب به علوم روز، در جنگ نرم هم حضور مستمر و قوی داشته باشیم .

وی، راه شهداء را در امتداد غدیر و عاشورا دانست و افزود: فرهنگ شهداء باید در جامعه ای که بیش از گذشته تشنه معنویت است، نهادینه شود، لذا همه باید در بهتر برگزارشدن ششمین کنگره شهداء روحانی تلاش کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، کنگره شهداء روحانی امسال را متفاوت از سال های گذشته دانست و افزود: شخصصیت های بزرگ کشوری و لشکری و مسئولین شهر در کنار طلاب و روحانیون از مدعوین جلسه هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha