سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهدوی ابوالحسن

حوزه/ در عرصه فعالیت های فرهنگی باید وظیفه مدار بود، این در حالی است که برخی از کانون ها و فعالان فرهنگی به دنبال مستمع و مخاطب مداری هستند و این مسئله آفت کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه چهارشنبه، در همایش تجلیل از روحانیون، مسئولان و مربیان کانون های فرهنگی مساجد اصفهان، گفت: باید در فعالیت های فرهنگی مطالب ارائه شده به جوانان منطبق بر عقلانیت باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، از دیگر نکات ضروری در عرصه فعالیت فرهنگی برای جوانان و نوجوانان را هدف دار بودن مطالب و اقدامات عنوان کرد و افزود: مطالب و اقدامات فرهنگی باید هدفدار و حول سه محور عمده و مهم تحکیم بخشی عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: زمانی که سخن از حرکت بر سه محور حیاتی یادشده می شود، مشخص است که مهمترین و اصلی ترین منبع ما برای کمک گرفتن قرآن کریم است، برایان اساس مربیان، روحانیون و مسئولان کانون های فرهنگی، در عرصه برنامه ریزی برای جوانان و نوجوان وظیفه دارند در سه محور عقاید، اخلاق و احکام حرکت کنند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر لزوم ارتقا بخشی کیفی در عرصه فرهنگی، ادامه داد: در عرصه فعالیت های فرهنگی باید وظیفه مدار بود، این در حالی است که برخی از کانون های فرهنگی به دنبال مستمع و مخاطب مداری هستند و این مسئله آفت کار فرهنگی است.

وی با اشاره به شاخصه های اثرگذاری کار فرهنگی، و بیان کرد: گویا و ساده صحبت کردن، ارائه شواهد و بیان تمثیل برای تفهیم مطلب، تحقیر نکردن مخاطب و مردم، پرهیز گوینده از خود ستایی، تنوع در مطالب، پشتوانه قرآنی و تقویت تحلیل سیاسی با محوریت کلام رهبر معظم انقلاب از جمله این نکات است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این که رعایت و انجام این نکات به یقین سبب ارتقاء سطح کیفی عملکردی می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط مستمر و موثر نوجوانان و جوانان با محافل روضه خوانی اهل بیت اطهار(ع) و به ویژه اباعبد الله الحسین(ع) و توسل و تمسک به امام عصر (عج)  در فرایند کار فرهنگی لازم است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha