شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 338230
۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
واحدی- حقانی

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه حقانی در ماه ذی الحجه در مسجد جامع شهر قم معتکف شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، مدیر مدرسه علمیه حقانی قم در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آیین عبادی معنوی اعتکاف طلاب این مدرسه در مسجد جامع قم گفت: آین آیین معنوی برای هفتمین سال متوالی، به مدت سه روز برگزار می شود.

وی، شعار امسال آیین اعتکاف طلاب مدرسه علمیه حقانی را «تعریف دقیق تر عبودیت و ارتقای رابطه عبد و مولا» معرفی کرد و ادامه داد:‌ آنچه این آیین معنوی را ویژه می کند حضور جمع طلاب است که در طی سال با هم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، اعتکاف را‌ عرصه‌ای برای ارتقای معنویت و فراهم آوردن فضایی مناسب برای تفکر و خلوت کردن با خدا معرفی کرد و افزود: در این آیین معنوی و عبادی، مهارت‌های مختلف معنوی مانند تفکر، تمرکز، محاسبه، خلوت کردن با خدا در عین در جمع بودن و... تمرین می‌شود.

وی بیان داشت: کلاس های درس و مباحثات طلاب در ایام برگزاری آیین اعتکاف، در مکان اعتکاف دایر می‌باشد و در مسجد جامع قم نیز نمایشگاهی از سیره شهدا برپا شده است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی در پایان یادآور شد: متولیان فرهنگی امور جوانان باید به فکر باشند و برنامه های اثرگذار و جامع را برای جوانان تهیه کنند، چراکه روح جوان تشنه معارف معنوی و ارتباط با حضرت حق است و اگر فضا و زمینه فراهم شود بسیار رشد می کنند و ره صدساله را یک شبه می پیمایند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha