جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 338357
۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
خبر گزاری حوزه

ارتش لبنان با یک جنگ تمام عیار در مقابل تکفیری ها دست و پنجه نرم می کند و این جنگ از جنس درگیری های پراکنده و گذرا نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت مجاهد علی حسین رمال در حسینیه شهر الدویر و در حضور شخصیت های سیاسی، اجتماعی، دینی و حزبی و خانواده های شهدا و جمعی از مردم گفت: ارتش لبنان با یک جنگ تمام عیار در مقابل تکفیری ها دست و پنجه نرم می کند و این جنگ از جنس درگیری های پراکنده و گذرا نیست و چنانچه به نظر می رسد، دستی خارجی در کار است که تکفیری ها به طور پیوسته با ارتش لبنان درگیر باشند.

وی افزود: جنگ تکفیری ها علیه ارتش لبنان جنگ علیه کرامت و ثبات و وحدت ملی ما است و در شرایط فعلی دیگر پرده ها در شمال کشور بر افتاده و حامیان گروه های تکفیری رسوا شده اند و معلوم شده که کسانی که تکفیری ها را در رومیه پشتیبانی می کنند همان کسانی هستند که تکفیری ها را در شمال پشتیبانی می کنند.

شیخ قاووق ادامه داد: تمام کسانی که مردم را علیه ارتش لبنان تحریک می کنند در این جنایت ها شریک هستند.

* 14 مارسی ها به جبهه مبارزه با داعش بپیوندند

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نیروهای 14 مارس خواست دست از لجبازی و دشمنی بردارند و آنها را نصیحت کرد که با افتخار به جبهه مبارزه با داعش بپیوندند و به ارتش لبنان ملحق شوند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما در حزب الله منتظر اجازه و رضایت 14 مارس نیستیم تا به تکلیف ملی و انسانی مقدس خود در دفاع از مردم و ناموس خود در برابر تکفیری ها و داعش و النصرة یا جیش الحر عمل کنیم و بسیار متاسفیم که نیروهای 14 مارس تا کنون دست از ائتلاف خود با مسلحان سوری برنداشته اند با اینکه این گروه های مسلح به لبنان حمله کرده اند و به شهرهای ما حمله موشکی کرده اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: مقاومت امروز سه سال پس از بحران سوریه توانسته توانایی های نظامی خود را افزایش دهد و در معادلات لبنان و منطقه موضعی قدرتمند و مقتدر و فعال داشته باشد و این موجب عصبانیت دشمنان ما شده زیرا آنها هیچ جایگاهی در معادلات منطقه ندارند اما ما جایگاه ویژه ای در منطقه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha