سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / همايش "هاديان نور" با هدف تجليل از 400 تن از روحانيون شيعه و سني معمر و همسران و خانواده معمرين متوفی، در مجتمع شهيد کاظمي اروميه برگزار شد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آيت الله سيدعلي اکبر قريشي، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در این همایش که با حضور 900 نفر از معمرين شيعه و سني و همسران آنان برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر لزوم تکریم علما، بر ضرورت معرفی بزرگان دینی و الگوگیری از آنان تاکید کرد. 

وی همچنین با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، به مبلغین توصیه کرد که در فرصت تبلیغی ماه محرم، به تبیین فرهنگ حسینی بپردازند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این همایش، گفت: تقدير و تجليل از عالمان و معمرين شيعه و سني داراي يک پيام گويا و کوبنده به دشمنان قسم خورده اسلام داست و آن القاي پيام همدلي و وحدت در ميان شيعه و سني است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی به نقش علماي شهيد شيعه  و سني اشاره کرد و افزود: نبايد مجاهدت هاي رزمندگان روحاني و شهدا را فراموش کرد و اين مراسم بهانه اي براي تجليل و زنده نگاه داشتن فداکاری های آنان است.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که در سخنانی گفت: صرف عمر در عرصه آموزش احکام و اخلاق الهي به مردم موجب بهره مندي انسان از خيرات و برکات در دنيا و آخرت مي شود.

وي، تکریم معمرين پيشکوت را موجب رضايت و خشنودي پروردگار متعال عنوان کرد و ابراز داشت: چنان که معمري را در سن پيري و کهولت اکرام و اجلال کنيم شامل اجر و فضيلت بالا و ذي قيمت است، چرا که معمرين روحاني از مقام ربوبي برخوردارند

حجت الاسلام راحلي، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی که میزبان همایش بود با خوش آمدگويي و ابراز خرسندی از حضور  گرم علماي شيعه و سني استان، اظهار داشت: زندگي شيعه و سني به همراه ساير اقليت ها در آذربايجان غربي به عنوان يک استان مرزي و همسايه با سه کشور دیگر، ارزشمند و قابل تحسين است.

وي همزيستي مسالمت آميز اديان و اقليت هاي مختلف در اين استان را نمونه بارز وحدت دانست و افزود: در اين برهه حساس از زمان نبايد اجازه سودجويي و فرصت طلبي به مستکبران داده شود.

حجت الاسلام عبدالله محمدي، امام جمعه تکاب یکی دیگر از سخنرانان همایش "هادیان نور"، با قدرداني از حضور عالمان شيعه و سني به عنوان الگوهای خدمت رساني در مکتب اسلام، گفت: علما با حفظ وحدت و چنگ زدن به ريسمان الهي، نمونه کاملي از اتحاد در منطقه را به نمايش مي گذارند.

برپایه این گزارش، در پايان همايش "هاديان نور" از 6 تن از علماي شيعه و سني به نمايندگي از 400 نفر از معمرين روحاني تقدير به عمل آمد.

 همچنين از آيت الله سيدعلي اکبر قريشي، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري به عنوان مفسر قرآن و معلم اخلاق تقدير و تجليل شد.

انتهای پیام 3/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha