جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شهیدی بنیاد شهید

حوزه/ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نیازمند مشارکت حوزه و روحانیت، در توسعه فرهنگ شهادت و پررنگ کردن حوزه ایثارگری در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: بنیاد شهید در 22بهمن به امر امام راحل برای پوشش خانواده های شهدای انقلاب ایجاد شد، ولی پس از جنگ تحمیلی دایره این جامعه بسیار وسیع شد و بنیاد شهید و پس از بنیاد مستضعفان و جانباران ایجاد شد، ولی بعدها به امر رهبر معظم انقلاب در سال 83 سه نهاد بنیاد شهید و جانبازان و ستاد آزادگان نهاد ریاست جمهوری در قالب بنیادشهید و امور ایثارگران موجودیت یافت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تصرحی کرد: خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیز نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دو رکن اساسی این وظایف محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این مطلب که توسعه فرهنگ شهادت، توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت:  حوزه علمیه نقش بی بدیلی در توسعه فعالیت های فرهنگی در زمینه ایثار وشهادت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت حوزه در توسعه فرهنگ شهادت و پررنگ کردن حوزه ایثارگری در کشور هستیم.

وی یادآورشد: ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در امر خدمت‌رسانی، معوقاتی بود که از سال 1386 تاکنون باقی مانده بودند که رقم آنها بالای 3500 میلیارد تومان بود ضمن اینکه اگر همین پول در زمان خودش به ایثارگران تعلق می‌گرفت می‌توانستند به وسیله آن کارهای بزرگتری نسبت به امروز انجام دهند.

وی با اشاره به پرداخت بخش مهمی از معوقات تا عید نوروز امسال گفت: 1700 میلیارد تومان باقی ماند که با تامین اعتبار لازم، ابتدای مهرماه مبالغ مربوط به آزادگان، جانبازان و در نهایت خانواده‌های شهدا پرداخت شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: این امر موجب آرامشی در جامعه ایثارگری ایران شد؛ ایثارگران و خانواده شهدا صاحب اصلی بنیاد هستند و باید اداره آن را در دست بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی اظهارکرد: هم اکنون بیش از 3میلیون و 300هزار نفر تحت پوشش خانواده و جامعه ایثارگری هستند که پس از تاکیدات رهبری و بهره گیری از فرمایشات مراجع عظام تقلید و علما و حمایت رییس جمهور دیدارهای مستمری را در خدمت خانواد های شهدا باشیم که بیش از 34هزار دیدار در این مدت انجام شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha