جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده‌اند که انحرافاتی را به دین اسلام وارد کنند و در بیشتر مواقع این انحرافات برنامه‌ریزی‌شده بودند و عمداً می‌خواستند خرافات را وارد دین کرده و مسیر آن را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری شامگاه دوشنبه در هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه با بیان این که عده‌ای برای رسیدن به خدا راه را اشتباه می روند اظهار کرد: راه‌های رسیدن به خدا مختلف است و یکی از بهترین راه‌ها محبت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده‌اند که انحرافاتی را به دین اسلام وارد کنند بیان کرد: در بیشتر مواقع این انحرافات برنامه‌ریزی‌شده بود و عمداً می‌خواستند خرافات را وارد دین کرده و مسیر آن را تغییر دهند.

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که ائمه اطهار(ع) با این انحرافات مقابله می‌کردند تصریح کرد: اگر مقابله امام صادق(ع) نبود اصل دین نابود می‌شد.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند، اگر کسی گمان باطل کند که خداوند مادی دارد مشرک شده است، خداوند خالق همه مخلوقات است و هیچ مکانی از او خالی نیست و هیچ مکانی را پر نمی‌کند، در عین این که دور است، ولی در دوری خود نزدیک است و کسی به سمت چنین خدایی حرکت کند از موحدین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری ابراز داشت: کسانی که راه را اشتباه رفته باشند نمی‌توانند خدا را به درستی بشناسند و تنها کسانی می‌توانند خدا را بشناسند که از اولی الالباب باشند.

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: کسانی که خداوند را به مخلوق تشبیه می‌کنند، راه را اشتباه رفته‌اند و تنها کسانی که موفق می‌شوند که از راه محبت وارد شوند.

وی با بیان این که تنها اولی الالباب به مقصد می‌رسند و بقیه شکست می‌خورند افزود: اگر انحرافاتی در انسان پیدا می‌شود به این دلیل است که از مسیر اولی الالباب حرکت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری بیان کرد: اولی الالباب می‌دانند که اگر می‌خواهند به توحید و محبت خداوند برسند تنها راهش، امیرالمومنین(ع) است.

وی با اشاره به این که مهم این است که چه کسی درست حرف می زند نه این که قشنگ حرف می زند گفت: اگر کسی دنبال پیامبر(ص) باشد و گوش دلش شنوا باشد به خداوند نزدیک می‌شود.

مدیر فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: کسانی که دنبال علم و حکمت رفتند، ولی به وادی شیطان دچار شده‌اند به این خاطر است که از وادی اولی الالباب نرفته و راه را اشتباه رفته‌اند.

وی با بیان این که امام صادق(ع) فرمودند که علم نزد 12 امام است و اولی الالباب این مطلب را فهمیده‌اند، گفت: در زندگی گردنه‌های سختی وجود دارند که عبور از آن‌ها دشوار است و تنها امام(ع) می‌تواند ما را از این گردنه‌ها عبور دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان این که اصحاب سیدالشهدا(ع) در وادی محبت سلوک کردند تا جایی که در این راه به شهادت رسیدند تصریح کرد: آن‌ها محب واقعی خداوند بودند و جان خود را اعطا کردند و در کنار امامشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha